افزایش سرعت حمل بار در مسیر ریلی روسیه - ایران در صورت اصلاح تعرفه‌ها

مدیرعامل راه آهن در دیدار با قائم مقام راه آهن روسیه گفت: در صورتی حمل بار از مسیر تمام ریلی روسیه - ایران جذاب می‌شود که زمان حمل بار را به حداقل برسانیم و تعرفه‌ها را اصلاح کنیم.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی روز پنجشنبه در دیدار با سرگئی پاولف در ساختمان شهدای راه آهن، اظهار داشت: ما موافق اصلاح نرخ تعرفه و یکسان‌سازی برای کشورهای روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و ایران برای حمل زغال سنگ، غلات، کود، آهن آلات و مواد نفتی هستیم.

وی با بیان اینکه پیگیری می‌کنیم تا معطلی بار در بندرعباس یا سرخس را به حداقل برسانیم، افزود: هر چند با تلاش راه آهن جمهوری اسلامی ایران بارهای ترانزیتی روسیه مسیر سرخس تا بندرعباس را در مدت سه تا حداکثر پنج روز طی می‌کنند اما کاهش مدت زمان سایر مراحل نیز بسیار مهم است. لذا با استاندار هرمزگان توافق کردیم زیرساخت‌های لازم سخت افزاری و نرم افزاری در بندرعباس ایجاد شود تا زمان توقف واگنها کمتر شود.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: در صورتی حمل بار از مسیر تمام ریلی روسیه- ایران جذاب می‌شود که زمان حمل بار را به حداقل برسانیم و تعرفه ها را اصلاح کرده و تخفیف بدهیم که ما تخفیف داده و آمادگی یکسان‌سازی تعرفه ها را داریم.

صالحی با یادآوری اینکه با اولویت‌بندی‌های صورت گرفته، برای حمل بار ترانزیتی روسیه هیچ محدودیتی در تامین لوکوموتیو نداریم، تصریح کرد: برای این مسیر حداکثر ظرفیت را قائل شده‌ایم.

وی گفت: برای سرعت حداکثری از مسیر روسیه- ترکمنستان- قزاقستان- ایران، چندین اقدام انجام داده ایم که اولویت تخصیص سیر و لکوموتیو برای بارهای ترانزیتی که از سرخس وارد می شود، ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در بندرعباس، پیگیری کاهش تشریفات گمرکی برای بارهای روسیه در بندرعباس و سرخس بخی از آنها بوده است. همچنین دوخطه کردن مسیر سرخس- بافق جهت افزایش ظرفیت و سرعت بار در مسیر سرخس- بافق- بندرعباس از جمله اقدامات مهم در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

پاولف قائم مقام راه آهن روسیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از همکاری‌های صورت گرفته طی ۲ سال اخیر بین راه‌آهن ایران و روسیه و رشد قابل توجه حمل بارهای ریلی روسیه اظهار داشت: با موارد مطرح شده موافق هستم زیرا موجب بهبود کار برای هر دو طرف و افزایش سرعت و تناژ بار می‌شود.

تاکید بر ادامه روند رو به رشد تبادل ریلی کالا و همچنین یکسان‌سازی تعرفه چهار کشور و انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه بین کشورهای ایران، ترکمنستان، قزاقستان و روسیه در آینده نزدیک از دیگر محورهای این دیدار بود.

کد خبر 72021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =