انتشار گواهی اوراق سپرده خاص تصمیم دولت بود/ اختلافات شایعه است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: انتشار محدود گواهی اوراق سپرده خاص تصمیم ستاد اقتصادی دولت بود که بانک مرکزی آن را اجرایی کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، سیداحسان خاندوزی عصر امروز (چهارشنبه)اظهار داشت: انتشار گواهی اوراق سپرده خاص (با سود ۳۰ درصد) در ستاد اقتصادی دولت مطرح و تصمیم گرفته شده بود که انتشار محدود این اوراق برای پروژه‌های ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: بانک مرکزی هم همان موضوعی که در ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته شده بود را اجرایی کرد و شایعاتی که در مورد اختلافات وجود دارد، علاقه‌هایی برخی افراد است که دنبال اختلاف آفرینی هستند و به این موضوع دامن می‌زنند.

الکترونیکی شدن مجوزها، کام فعالان اقتصادی شیرین می‌کند

وزیر اقتصاد در مورد تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی (شناسه یکتا)، گفت: میزهای خدمت با همکاری خوب اتاق اصناف ایران و تولیدکنندگان ایجاد شده و روزانه مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تبدیل و هر روز عدد نهایی اعلام می‌شود.

خاندوزی تصریح کرد: مصر هستیم که حکم قانون را اجرایی کنیم؛ زیرا قانون الزام کرده که دو سال بعد از اجرا قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، باید تمام مجوزهای کاغذی پیشین به مجوز الکترونیکی تبدیل شود که این موضوع در حال اجرا است.

ی ادامه داد: به نظر ما از این به بعد یک فضای جدیدی در حوزه مجوزگیری دستگاه‌های دولتی و اصناف کشور با فعالان اقتصادی ایجاد خواهد شد و به یک تعاملات بسیار سهل، سریع، هوشمند و برخط صدور مجوز وارد خواهیم شد که شیرینی آن به کام تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خواهد بود.

بانک با مدیریت سرپرست نداریم

وزیر اقتصاد در مورد اینکه آیا بانکی با مدیریت سرپرست اداره می‌شود؟ پاسخ داد: در بین بانک‌های تحت مدیریت دولت، فقط بانک ملت است که در واقع مدیرعامل آن پیشنهاد شده و در مرحله مصاحبه‌ها در بانک مرکزی است که به‌زودی منصوب می‌شود و و بانک دیگر با مدیریت سرپرست نداریم.

کد خبر 71811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =