تقاضای ۷۳ هزار مگاواتی برای هفته آینده پیش بینی می شود

سخنگوی صنعت برق گفت: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم مصرف برق به ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات رسید به طوری که بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، مصطفی رجبی مشهدی در ارتباط تلویزیونی با اشاره به اینکه مصرف برق در روز جاری ۷۱ هزار مگاوات پیش بینی می‌شود گفت: این میزان از مصرف ۷ هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تقاضای مصرف وجود دارد که بخش عمده آن مربوط به حوزه تولید است.

وی ادامه داد: خوشبختانه رشد صنعتی در سال جاری بسیار خوب بوده و نزدیک به ۱۴ درصد انرژی بیشتری نسبت به مدت مشابه به صنایع تحویل داده شده است.

رجبی مشهدی افزود: هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم مصرف بی سابقه‌ ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات رکورد زد و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه شده بود که برای تأمین آن نیازمند ساخت بیش از ۵ هزار نیروگاه هستیم که رکورد بالایی است

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: همکاری مردم برای پایداری شبکه برق تأثیر به سزایی دارد که بحث پاداش مدیریت مصرف تأثیر به سزایی دارد و بیشترین پاداش به قبض یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده است.و برای مناطق گرمسیر به ازای هر قبض ۲۷۰ هزار تومان بوده است.

به گفته این مقام مسئول متوسط کاهش مصرف ۲۱ و نیم درصد بوده که عدد قابل توجهی است.

وی در خاتمه با اشاره به افزایش دما در هفته آینده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هفته آینده شاهد افزایش دما نسبت به هفته جاری هستیم، امیدواریم مصرف برق افزایش پیدا نکند. اما پیش بینی می‌شود مصرف برق به ۷۳ هزار مگاوات برسد.

کد خبر 65471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =