امضای نقشه راه همکاری‌های اقتصادی تهران و مینسک

رایزن بازرگانی، صنعتی و معدنی ایران در بلاروس از آغاز به کار سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری تهران و مینسک خبر داد و گفت: در جریان این اجلاس که هم اکنون در حال برگزاری است، سند نقشه راه همکاری‌های اقتصادی ایران و بلاروس به امضا مسئولان دو کشور می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، علیرضا سیحون با اعلام این خبر گفت: ریاست اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور را محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و ویتالی واوک وزیر صنایع بلاروس برعهده دارند.

وی افزود: در هیات تجاری 50 نفره اعزامی ایران به بلاروس علاوه بر ولی‌الله افخمی‌راد، رییس سازمان توسعه تجارت؛ محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نمایندگان بانک‌ها و بنگاه‌های خصوصی ایران به ویژه صادرکنندگان خدمات فنی ـ مهندسی نیز حضور دارند؛ ضمن اینکه محمدرضا صبوری سفیر ایران در بلاروس و جمعی از تجار ایرانی مقیم نیز در این نشست حاضر هستند.

سیحون اظهار داشت: قرار است علاوه بر امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های دو کشور، رفع مشکلات شرکت‌های فنی ـ مهندسی ایران برای فعالیت در بلاروس و برطرف کردن مشکلات بانکی و مالی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: در نشست‌های مسئولان اقتصادی ایران و بلاروس بر گسترش همکاری‌ میان وزارتخانه‌های نفت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و دادگستری تاکید شده است.

به گفته رایزن بازرگانی ایران دیدار با نخست‌وزیر بلاروس از دیگر برنامه‌های هیات تجاری ایران در این کشور است.

وی همچنین یادآور شد: روز گذشته نیز جلسه مقدماتی اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست ابوالفضل کوده‌ئی مدیرکل بازرگانی اروپا وآمریکای سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صنایع کشور بلاروس در محل وزارت صنایع این کشور برگزار شده بود.

کد خبر 9487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =