تحلیلگر اقتصادی: تاثیرات شوک های سیاسی روی دلار کوتاه مدت است

تحلیلگر اقتصادی گفت: مشکل اصلی این است که اقتصاد ایران به نوعی تحت تاثیر فضای سیاسی و نظامی است و به همین دلیل بایدگفت راه حل بحران‌های فعلی سیاسی است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز، مرتضی عزتی، با بیان اینکه گرانی ارز که تحت تاثیر عوامل سیاسی و نظامی رخ داده، اثری کوتاه مدت دارد و احتمالا نرخ دلار و سکه بعد از یکی دو هفته پایین خواهد آمد به همین دلیل باید گفت، شوک سیاسی روی دلار کوتاه مدت است، افزود: چشم انداز این است که سرمایه گذاران نگران نتیجه انتخابات آمریکا و همچنین تشدید احتمالی درگیری‌های نظامی در منطقه باشند و به همین دلیل منتظر هستند تا با توجه به فضای سیاسی، شرایط اقتصادی را مدیریت کنند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: برای کنترل ارز باید مسائل نظامی و امنیتی کنترل شوند، شاید الان بانک مرکزی نتواند برای کنترل ارز سیاستی اتخاذ کند، چون فضای دلار و سکه تحت تاثیر عوامل غیر اقتصادی است که فعالان بازار تحت تاثیر این عامل‌ها اقدام‌هایی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه وقتی قیمت سکه افزایشی، فروشندگان کم و خریدار زیاد می‌شود که طبق قانون نوشته اقتصاد، موجب گرانی دلار و سکه می‌ گردد، تاکید کرد: مشکل اصلی این است که اقتصاد در ایران به نوعی تحت تاثیر فضای سیاسی و نظامی است و به همین دلیل باید گفت، راه حل بحران‌های فعلی سیاسی است و اقتصادی نیست.

کد خبر 72747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =