منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند

در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی در هر دو سال گذشته با رشد قابل توجه همراه بوده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم نیوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن با اشاره به اقدامات اصلاحی صورت گرفته در حوزه حمل بار گفت: من از سال ۹۸ مسئولیت معاونت بازرگانی و بهره برداری راه آهن را بر عهده دارم و بهره برداری از شبکه ریلی در ایران بین حوزه بار و مسافر مشترک است.

«مرتضی جعفری» تاکید کرد: مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که بعلت کرونا و کاهش شدید مسافر، تقریباً کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سالهای دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد، منطقی نیست.

وی افزود: مقصر دانستن راه آهن دولت سیزدهم درباره کاهش حمل بار ریلی نسبت به سال ۹۹ بی انصافی نسبت به مدیریت راه آهن و بی صداقتی نسبت مردم است. چرا که هر سازمان دارای شاخص‌های متعددی بوده و سنجش آن بر اساس داده‌ها و ستانده‌ها بایستی انجام شود. در راه‌آهن نیز بررسی شاخصهای لوکوموتیو و زیرساخت و اعتبارات واگذار شده در سالهای مختلف و با در نظر گرفتن اثرات تورمی خود گویای بهبود عملکرد در سرجمع شاخص‌ها است. فرد منتقدی که هیچ گونه سابقه‌ای در راه‌آهن ندارد به دروغ از انتصاب سیاسی یا رفاقتی در راه‌آهن سخن می‌راند در حالیکه بر خلاف رویه سابق مدیران عامل، از شش معاون راه‌آهن پنج معاون حضور دارند. متاسفانه چنین افرادی با کتمان و بعضاً وارونه جلوه دادن حقیقت، کاهش در برخی شاخص‌های محلی را بزرگنمایی نموده و چشم را بر شاخصهای فنی و مرسوم در راه‌آهن‌های دنیا می‌بندند.

وی با اشاره به ثبت رکورد جدید جابجایی مسافر ریلی گفت: در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی در هر دو سال گذشته با رشد قابل توجه همراه بوده است.

کد خبر 72428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =