تولید ۱۴۵ میلیون کیلووات‌ساعت برق از منابع تجدیدپذیر

تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر که از بهترین انواع انرژی به جهت حفظ محیط‌زیست است، در بهمن‌ماه امسال به ۱۴۵ میلیون کیلووات‌ساعت رسید.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، توسعه ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از اهداف و برنامه‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است. بر همین اساس وزارت نیرو اقدام‌های گسترده‌ای برای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اجرایی کرده است.

افزایش تعرفه خرید تضمینی برق از منابع تجدیدپذیر، امکان عرضه برق تولیدی در تابلوی برق سبز بورس انرژی، امکان صادرات برق تجدیدپذیر و الزام دستگاه‌های اجرایی به تأمین ۲۰ درصد از برق موردنیاز از منابع تجدیدپذیر از جمله اقداماتی است که برای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در وزارت نیرو اجرایی شده است.

مجموع این اقدام‌ها سبب شده میزان تولید برق از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر در بهمن‌ماه امسال به ۱۴۵ میلیون کیلووات‌ساعت برسد.

این میزان برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر سبب شده صرفه‌جویی در مصرف سوخت فسیلی به میزان ۳۹ معادل میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور شده است.

علاوه‌برآن این میزان برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر سبب صرفه‌جویی ۳۲ میلیون‌لیتری در مصرف آب شود. برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر در بهمن‌ماه توانسته از انتشار ۸۱ هزار تن گاز گلخانه‌ای جلوگیری کند.

کد خبر 72216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =