کشورهای منطقه متقاضی چینی و بلور تولید داخل هستند/ ایجاد یک زنجیره تولید

رئیس اتحادیه چینی و بلور تهران از پیشنهاد ایجاد یک زنجیره تولید در هماهنگی با زنجیره توزیع به معاون اول رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: کشورهای منطقه متقاضی چینی و بلور تولید ایران هستند.

به گزارش اگزیم نیوز، غلامرضا صفر نژاد روز چهارشنبه افزود: چینی و بلور تولید داخل باتوجه‌به وجود مواد اولیه مرغوب در کشور، نیروی کار متخصص و انرژی ارزان می‌تواند به‌راحتی در بازارهای منطقه عرضه شود.

وی ظرفیت تولید چینی و بلور در کشور را مناسب دانست و ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه که مانع از ورود کالاهای چینی و بلور شد؛ اما تولیدکنندگان توانستند اقدام کرده و نیازی که به این لوازم بود را برآورده کنند. محصولات چینی و بلور بیشتر در جهیزیه مورد استفاده قرارداد.

وی گفت: باید یک زنجیره تولید باتوجه‌به ظرفیتی که وجود دارد و مواد اولیه خوبی که در کشور وجود دارد و نیز با وجود انرژی ارزان و نیروی کار متخصص ایجاد شود تا در هماهنگی با زنجیره توزیع که اتحادیه هست منسجم‌تر عمل کرده و چشم‌انداز بازار صادراتی را قوی‌تر کنیم.

وی از پیشنهاد ایجاد یک زنجیره تولید در هماهنگی با زنجیره توزیع به معاون اول رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری و وزارت صمت از این پیشنهاد استقبال کردند و مقرر شد اقدام‌های لازم در این زمینه صورت گیرد. با ایجاد این زنجیره و تهیه نقشه راه می‌توان کیفیت تولیدات داخلی را بالاتر برد و بازار منطقه را به تولیدهای ایران وابسته کرد.

صفر نژاد با بیان اینکه با تولید چینی و بلور در داخل کشور جلوی خام‌فروشی گرفته و محصول باارزش نهایی صادر خواهد شد، افزود: بخش عمده‌ای از این محصول می‌تواند در داخل تأمین شود و بخشی نیاز به واردات دارد باید در کنار صادرات واردات هم انجام شود تا بازار متعادل شود.

رئیس اتحادیه چینی و بلور تهران گفت: اگر واردات قانونی در کنار صادرات انجام شود هم جلوی قاچاق گرفته می‌شود و هم بر قیمت اثرگذار است، به‌این‌ترتیب خواهیم فهمید چه میزان کالا از مبادی رسمی وارد و چه میزان از محل تولید داخل تأمین می‌شود.

وی افزود: معاون اول رئیس‌جمهوری دراین‌خصوص دستورهایی داده‌اند که امید است بتوان آنها را اجرایی کرد تا هم بازار سامان یابد و هم صادرات باقوت انجام شود.

کد خبر 72192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =