مسکن نباید سهمی بیش از ۲۵ درصد در سبد کالای خانوار داشته باشد

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون نسبت مسکن به خانوار در سطح کشور یک به ۱۱ است، این در شرایطی است که تنها پنج درصد اختلاف در این نسبت طبیعی بوده و این مساله نباید سهمی بیشتر از ۲۵ درصد در سبد کالای خانواده را دربربگیرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «روح اله اکبری» با حضور در نشست هم اندیشی سالیانه مدیران عامل و اعضای هیات مدیره مجموعه شرکت های عمران شهرهای جدید با اشاره به نیاز جدی کشور در بحث تامین مسکن، افزود: مسکن با امنیت روانی خانواده ارتباط داشته و کالای جایگزینی ندارد.

وی گفت: در حال حاضر جابه‌جایی بالای جمعیت یکی از دلایل مشکلات ما در تامین مسکن به شمار می رود، زیرا در جایی که ظرفیت‌سازی شده تمایل یا قدرت خرید کافی برای اسکان وجود ندارد و در مقابل جایی که ظرفیت سازی نشده، تمایل زیادی از سوی مردم برای سکونت دیده می شود.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این راستا بر بکارگیری راه‌های مهار تورم در پروژه های اجرایی، افزود: پیشنهاد می شود مدیران در صورت امکان از ساخت ساختمان با طبقات بالا پرهیز کرده و با تقویت نظام فنی و اجرایی و همچنین مدیریت تامین و تدارک مصالح از تورم ایجاد شده در کشور جا نمانند.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه مدیران مسوول باید با استفاده از ساز و کارهای نوین و ابتکارات جدید پروژه های باقی‌مانده را تا پایان دولت تمام و از آغاز پروژه های جدیدی که تبعات سختی را برای دولت به همراه دارد پرهیز کنند، گفت: از همه مدیران شرکت های تابعه و مجموعه ستاد شهرهای جدید می خواهیم که با برنامه ریزی درست در حوزه ساخت خدمات زیربنایی و روبنایی، همفکری و همکاری در تغییر رویکرد و نظارت حداکثری در حین و بعد از اجرای پروژه ها در تحقق هرچه بیشتر اهداف گام بردارند.

کد خبر 72174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =