پرداخت ۷۴۲ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج/ عملکرد ۱۰۹ درصدی شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات ازدواج

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: از ابتدای سالجاری تا ‏‏‏۷ اسفند ۱۵۱.۸ همت تسهیلات ازدواج پرداخت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، مهدی صحابی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا تاریخ ‏‏‏۷ اسفند ۱۴۰۲ بالغ بر تعداد ۷۴۲ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۵۱.۸ هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه عملکرد شبکه بانکی طی مدت مذکور برای پرداخت تسهیلات بیش از تکالیف تعیین شده بوده است، گفت: با توجه به سهمیه تکلیفی در نظرگرفته شده بابت این تسهیلات که تا تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۱.۳۸۶ هزار میلیاردریال است، عملکرد شبکه بانکی در این خصوص بیش از ۱۰۹ درصد است که نشان‌دهنده همکاری خوب شبکه بانکی در اعطای تسهیلات موصوف در سالجاری است.
وی با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهوری مبنی بر صفر شدن و کاهش صف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تأکید کرد: براین اساس این بانک تمهیداتی اندیشید تا به رغم پیوستگی و سیال بودن جریان ورود و خروج متقاضیان این تسهیلات، علاوه بر تعهدات و سهمیه‌های ابلاغی به بانک‌های عامل بابت اعطای تسهیلات ازدواج در سال جاری برای کاهش تعداد متقاضیان در صف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج به ۱۲۵ هزار نفر از متقاضیان در صف ازدواج و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به تعداد ۱۱۰ هزار نفر از متفاضیان در صف تسهیلات مورد اشاره تا پایان سال جاری اقدام کنند.
وی افزود: همچنین تفاهم شد بانک قرض‌الحسنه مهر و قرض الحسنه رسالت نیز نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان اقدام نمایند. براین اساس، با عنایت به تفاهمات به عمل آمده تعداد متقاضیان در صف تسهیلات یادشده در تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۲ از تعداد ۲۷۰ هزار نفر (در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲) به تعداد ۱۸۳ هزار نفر کاهش یافته است.
مدیر اداره اعتبارات با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تاکنون همواره صف متقاضیان تسهیلات ازدواج وجود داشته است، تصریح کرد: به طور میانگین در سنوات اخیر در پایان هر سال با صف بیش از ۱۵۰ هزار نفری از متقاضیان همراه بوده است، که با توجه به رشد سقف فردی این تسهیلات و عدم تناسب ان با رشد سپرده‌ها و منابع قرض‌الحسنه در چند سال گذشته، این صف افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل در شرایط ضمانت و اخذ وثایق در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری موضوع به کرات به شبکه بانکی ابلاغ و تأکید شده و در صورت بروز هرگونه تخلف در این زمینه موضوع از سوی این بانک مورد نظارت و بررسی ویژه قرار گرفته است. ضمن آنکه حسب تأکیدات رئیس‌جمهوری در جلسه مورخ ۳ اسفند ۱۴۰۲ شورای عالی جوانان، مجدداً مکاتباتی با شبکه بانکی در این خصوص صورت پذیرفته و تأکیدات لازم انجام شده است.
صحابی در پایان عنوان کرد: براین اساس، عملکرد شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات یادشده به صورت مداوم در حال رصد و پایش است و پیگیری به حداقل رساندن متقاضیان در صف تسهیلات مذکور به جدیت در دستور کار بانک مرکزی و بانک‌های عامل قرار دارد و به گونه‌ای که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری شاهد کاهش هر چه بیشتر تعداد متقاضیان در صف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج باشیم. ‏‏

کد خبر 71969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =