سیاست توسعه دریامحور با رویکرد افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی اجرا شود

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اجرای سیاست توسعه دریامحور با رویکرد افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی، گفت: ترکیب حمل‌ونقل ریلی و دریایی باید در اولویت برنامه‌ها گنجانده شود.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «سیدکمال هادیان‌فر» روز شنبه در بازدید از سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: براساس سیاست‌های کلی نظام، سیاست توسعه دریامحور با رویکرد افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی باید در سرلوحه برنامه‌های حوزه حمل‌ و نقل به‌ویژه حمل‌ونقل بین‌المللی قرار گیرد. در این راستا ترکیب حمل‌ونقل ریلی و دریایی باید در اولویت برنامه‌های حوزه حمل‌ونقل گنجانده شود.

وی با توجه به کمبود منابع مالی و اعتبارات و تحریم‌های بین‌المللی، گفت: با تکیه‌بر نیروهای توانمند داخلی و نخبگان و با نوآوری و خلاقیت باید پروژه‌های تحولی و ماندگار، تدوین، اجرایی و به‌صورت سیستماتیک نهادینه شود.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی و لزوم رضایت‌مندی همه ذی‌نفعان حوزه حمل‌ونقل، اظهار داشت: تکریم مسافران و صاحبان کالا و رعایت حقوق آنان باید با ارائه خدمات شفاف، ساده، عادلانه و ایمن مورد توجه قرار گرفته و همواره باید افزایش یابد.

وی ارائه خدمات مطلوب به مسافران و صاحبان کالا و عملکرد مناسب در حوزه حمل‌ونقل را موجب تولید و تقویت سرمایه‌های اجتماعی دانست و بر تغییر رویکرد در تعرفه‌گذاری خدمات حمل‌ونقل و بهره‌مندی از ظرفیت شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در این امر تاکید کرد.

تسریع در نهایی‌ کردن طرح جامع حمل‌ونقل کشور

هادیان‌فر با تاکید بر تسریع در نهایی‌ کردن طرح جامع حمل‌ونقل کشور، افزود: همه پروژه‌های زیرساختی در بخش‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی باید بر اساس نتایج طرح جامع حمل‌ونقل کشور انجام شود و از اقدامات اقتضایی پرهیز شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی با تاکید بر اهمیت ترانزیت، اظهار داشت: در توسعه سهم ترانزیت عبوری از کشور، باید به حمل‌ونقل دریایی در ترکیب با سایر سیستم‌های حمل‌ونقل به‌ویژه ریلی و هوایی نگاه ویژه‌ای داشته و به تقویت کریدور شمال- جنوب کمک کرد و در نهایت موجبات تقویت شاخص‌های عملکرد لجستیک در کشور را فراهم کرد.

هادیان‌فر بر تغییر رویکرد در تعرفه‌گذاری خدمات حمل‌ونقل، تقویت لجستیک در کشور، ارائه بسته‌های خدماتی متنوع در بنادر در قالب شهر دریایی، توسعه حمل‌ونقل ترکیبی با محوریت دریایی و ریلی، هوشمند سازی در بنادر و ناوگان، توسعه حمل‌ونقل دریایی گردشگر محور و ارائه خدمات مطلوب به کاربران تاکید کرد.

برپایه این گزارش، در این بازدید، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تبریک اعیاد شعبانیه، گزارشی از اقدامات آن سازمان را ارائه و چالش‌های حوزه دریایی را تشریح کرد.

«علی‌اکبر صفایی»، اقدامات اصلی سازمان در راستای توسعه دریامحور را افزایش ظرفیت بنادر، احداث سازه‌ های دریایی، امداد و نجات دریایی، لایروبی مستمر بنادر، کنترل تردد دریایی، عضویت در کنوانسیون‌های بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی و اعطای گواهینامه‌ها و دیپلماسی اقتصادی در حوزه دریایی برشمرد.

در ادامه مدیران آن سازمان مهم‌ترین چالش‌های صنعت حمل‌ونقل دریایی را بیان کردند.

کد خبر 71878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =