لزوم بازبینی مقررات بالادستی بانکی برای تسهیل در تامین مالی

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران، در نشست «بررسی تخصصی چالش ها و راهکارهای تامین مالی طرح های هلدینگ خلیج فارس» در حاشیه نمایشگاه پتروکم در کیش گفت: شرایط کشور پس از تحریم های یکجانبه ایجاب می کند تا در مقررات بانکی بازبینی صورت گیرد زیرا در آن صورت است که سیستم بانکی، در حوزه تامین مالی، بهتر و بیشتر عمل می کند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، رضا ساعدی فر اظهار داشت: این بانک اولین بانکی است که پس از انقلاب اسلامی در دهه هفتاد با هدف تامین مالی تجارت خارجی تاسیس شد و پس از گذشت یک دهه، به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، حمایت از پروژه های سرمایه گذاری را در برنامه عملیاتی خود گنجاند.
وی افزود: بانک توسعه صادرات ایران، طی سال های اخیر تامین مالی طرح های زیادی در حوزه های مختلف اعم از صنایع فولاد و پتروشیمی را برعهده داشته است.

ساعدی فر با اشاره به اینکه چالش های تامین مالی در سیستم بانکی بین بانک های مختلف مشترک است، خاطرنشان کرد: بانک های دولتی به دلیل جهش نرخ ارز و عدم افزایش سرمایه متناسب آنها ، با محدودیت بیشتری مواجه هستند و افزایش سرمایه بانک ها یکی از مطالبات مهم بانک هاست .
ساعدی فر تصریح کرد: در این شرایط توجه و تمرکز بانک بر حفظ مشتریان فعلی است و تامین سرمایه در گردش را در اولویت قرار می دهد.

معاون اعتبارات بانک بیان کرد: در این سال ها از چهار منبع صندوق توسعه ملی، منابع بانک، فاینانس و خطوط بانک مرکزی به تامین مالی طرح های مختلف اعم از هلدینگ های بزرگ مانند خلیج فارس اقدام شده است.
ساعدی فر مقررات نهاد های بالادستی اعم از صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی را با شرایط روز کشور منطبق ندانست و گفت: در شرایطی که طرح ها متاثر از تحریم، با چالش مواجه هستند و گاها به اتمام نرسیده اند، از سوی برخی از نهادها نیز با محدودیت‌هایی مواجه می شوند.

گفتنی است این نشست با حضور مدیران ارشد حوزه تامین مالی پروژه ها، مدیران و کارشناسان شرکت های پتروشیمی و مدیران ارشد چند بانک بزرگ کشور در سالن همایش های جزیره کیش برگزار شد.

در این نشست، حمید فدایی، مدیر طرح های هلدینگ خلیج فارس، افشار سرکانیان، مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت، رضا بزرگ، معاون اعتبارات بانک تجارت، علیرضا عزیزالهی، مدیر امور شعب بانک صادرات، رضا ساعدی فر، معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران و تنی چند از مدیران صنعت پتروشیمی و بانکی نقطه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه مطرح و بحث و گفتگو کردند.

کد خبر 71635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =