ثبت بیش از ۲۲۱ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۲۲۱ هزار فرصت شغلی سامانه جستجوی شغلی و در برابر آن ۱۸۰ هزار نفر جویای کار، ۸۵ هزار و ۳۰۰ درخواست شغلی در سامانه ثبت شده است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» در این‌باره گفت: اگرچه منابع اطلاعاتی متفاوتی مانند سرشماری، نظرسنجی، آمارهای ثبتی و ... در خصوص وضعیت عرضه و تقاضای نیروی کار در کشور موجود است، اما آمارهای موجود، کلیه بخش‌ها و جنبه‌های مختلف بازار کار را پوشش نمی‌دهند.
وی افزود: بسیاری از کارجویان به‌دلیل عدم دسترسی کافی و به‌موقع به موقعیت‌های شغلی خالی، مورد تبعیض قرار می‌گیرند، در اینجا نقش مدیریت بازار به‌عنوان ارائه‌دهنده اطلاعات عرضه و تقاضای نیروی کار برای بسیاری از کارجویان خصوصاً برای جوانان و مهاجرینی که تازه وارد بازار کار می‌شوند تأثیرگذار و حیاتی است تا عدم‌ تقارن اطلاعات بازار کار ارائه‌شده از سوی بازیگران را مرتفع کند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای دستیابی به این مهم، سامانه جستجوی شغل طراحی گردید که قرار است در آینده نزدیک این سامانه در چندین فاز توسعه و تکمیل شود.

وی افزود: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از قابلیت‌های سامانه جستجوی شغل؛ تولید و انتشار آمار و اطلاعات واقعی، صحیح و قابل استناد از عرضه و تقاضای نیروی کار تسهیل شده و امکان دستیابی به تصویر و مختصات سیمای بازار کار در سطوح مختلف استانی، منطقه‌ای و کشوری فراهم و فرآیند سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری کلان اقتصادی در حوزه اشتغال و رفع بیکاری بهبود یابد.

کریمی‌بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۱ هزار فرصت شغلی در سامانه ثبت شدهاست، گفت: ۱۸۰ هزار نفر جویای کار و ۸۵ هزار و ۳۰۰ درخواست شغلی نیز در سامانه به آدرس shoghl.mcls.gov.ir ثبت شده است.

کد خبر 70228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =