واردات ۱۹.۲تن شمش طلا به کشور در سال جاری

رئیس‌کل گمرک ایران اعلام کرد که براساس مصوبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ دولت، مبنی بر آزادی واردات شمش طلا بدون ثبت سفارش برای اشخاص حقیقی و حقوقی در ۹ ماه سال جاری ۱۹.۲ تن شمش طلا به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار وارد کشور شد البته چون قبلا واردات طلا نداشته‌ایم، مقایسه رشد در این زمینه معنا ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، محمد رضوانی‌فردر گفت‌وگویی درباره میزان واردات خودروی سواری در سال جاری، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴ هزار و ۳۸۶ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۸۶.۵ میلیون دلار وارد کشور و به صورت قطعی ترخیص شده است. از این تعداد یکهزار و ۲۵۷ دستگاه مربوط به سایپا و ۹۰۰ دستگاه مربوط به کرمان‌موتور است.

وی در مورد درآمد گمرک از محل حقوق ورودی کالاها خودرو و گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار در سال جاری،‌ اظهار داشت: درآمد گمرک در این مدت ۶۶ هزار میلیارد تومان شده که نسبت به رقم مشابه سال قبل ۷۳ درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین در سال جاری ۶۹ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده از محل واردات وصول که از رشدی معادل ۲۵ درصد برخوردار شده است و کل واریزی مالیات ارزش افزوده و حقوق ورودی که توسط گمرک وصول و به خزانه کشور در سال جاری واریز شده ۱۳۵ هزار میلیارد تومان است که نسبت به رقم سال قبل ۴۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی در خصوص عملکرد ۹ دوازدهم تکلیف قانونی گمرک نیز گفت: چون واردات خودرو به اندازه پیش‌بینی صورت نگرفته عمده عدم تحقق درآمد گمرک مربوط به سال جاری و قرار بود ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد از این محل کسب شود، اما در حال حاضر ۱۳۰۰میلیارد تومان از محل واردات خودرو درآمد کسب شده است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی درخصوص معافیت و تخفیف گمرکی گفت:‌ در سال جاری ۱۵ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی و تخفیفات صورت گرفته است که نسبت به ۱۲ همت سال قبل رشد پیدا کرده است.

رضوانی‌فر درباره وضعیت گمرکات در مناطق سواحل مکران گفت:‌ زیرساخت‌های گمرکی در این مناطق کامل است و می‌توانیم همه رویه‌های تجاری را مدیریت کنیم و در سواحل مکران مشکل گمرک وجود ندارد. فقط باید این مناطق توسعه پیدا کند.

کد خبر 70188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =