کاهش ۸۰ درصدی اسقاط خودرو در سه‌ماهه گذشته

رییس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: در سه ماه گذشته کاهش ۸۰ درصد اسقاط خودرو را داشتیم.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز، محمود مشهدی شریف در گفت‌وگویی درباره تسهیلات ارائه شده برای اسقاط خودرو، اظهار داشت: در ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ قانون ساماندهی خودرو لازم‌الاجرا شد و دولت طی سه ماه فرصت داشت تا آئین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را به تصویب برساند. این فرصت سه ماه ۱۰ اردیبهشت به پایان رسید اما هشت ماه از این موضوع گذشته و هنوز آئین‌نامه تصویب نشده است.

وی ادامه داد: در این آئین‌نامه بسته‌های تشویقی و تنبیهی فراوانی دیده شده که در بخش تنبیهی بیمه خودروهای فرسوده به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت و سهمیه سوخت خودروهای فرسوده حذف می‌شود. بسته تشویقی شامل بهره‌مندی از تسهیلات و جدول معادل سازی است.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، گفت: در جدول معادل سازی خودروهایی که سن کمتری دارند گواهی اسقاط بیشتری خواهند داشت؛ بنابراین خودرویی که ۲۰ سال سن دارد گواهی آن بیشتر از خودرویی بوده که دارای ۳۰ سال سن است.

مشهدی شریف افزود: با توجه به اینکه این موضوع در شهریورماه مطرح شد، خیلی از صاحبان خودروهای فرسوده از اسقاط خودروهایشان امتناع کردند و گفتند ممکن است تعداد گواهی اسقاطشان بیشتر شود به همین خاطر تا شهریور ۱۴۰۲ حدود ۳۰ هزار دستگاه اسقاط شد؛ اما در سه ماه گذشته با ۸۰ درصد افت اسقاط مواجه هستیم. افراد خودروهایی فرسوده خود را تحویل مراکز اسقاط نمی‌دهند یا مراکز خودروهای خود را اسقاط نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه تأخیر هشت ماهه در تصویب آئین‌نامه سبب شده تا ستاد نوسازی ناوگان به هدف اسقاط ۱۰۰ هزار خودرو نرسد. امیدواریم در هفته جاری دولت پس از هشت ماه تأخیر آئین‌نامه اسقاط خودرو را تصویب و ابلاغ کند.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: با تصویب آئین‌نامه رکورد سال ۱۳۹۳ که ۳۳۰ هزار دستگاه بوده شکسته می‌شود و به مرز اسقاط ۵۰۰ هزار دستگاه که جزو اهداف برنامه هفتم توسعه است خواهیم رسید.

کد خبر 70140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =