درخواست وزیر صمت برای خروج شرکت نمایشگاه‌ها از لیست واگذاری‌ها

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ارسال نامه وزیر صمت به وزیر اقتصاد در خصوص ضرورت خروج شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی از لیست واگذاری‌ها، گفت: هرگونه واگذاری حوزه اجرایی نمایشگاه بین‌المللی می‌بایست طی فرایندهای قانونی و با اهلیت‌سنجی انجام شود.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید احمدرضا علائی طباطبائی در واکنش به خبر واگذاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: هرگونه واگذاری حوزه اجرایی نمایشگاه بین‌المللی می‌بایست با طی فرایندهای قانونی موجود و البته با اهلیت‌سنجی دقیق متقاضیان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی تهران به عنوان پایتخت نمایشگاهی کشور از مهم‌ترین زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های حاکمیتی در مسیر توسعه و پیشرفت بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری می‌باشد، افزود: هرگونه تغییر در فضای مدیریت حوزه اجرایی این ظرفیت بی‌بدیل اقتصادی کشور می‌بایست با آسیب شناسی دقیق، بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های فعالان اقتصادی و البته با ملاحظه و پیش‌بینی تمامی تبعات احتمالی باشد.

علائی طباطبائی به ارسال نامه وزیر صمت خطاب به وزیر اقتصاد در خصوص ضرورت خروج شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از دستور کار واگذاری اشاره و اظهار داشت: در مهرماه سال گذشته نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت طی مکاتبه‌ای با وزیر اقتصاد به مصادیق متعدد عملکردی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها جمهوری اسلامی ایران که کارکرد مستقیم حاکمیتی دارند، اشاره کرد و به استناد آنها ۲ درخواست به رییس هیات عالی واگذاری داد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: درخواست اول خروج از فهرست واگذاری و درخواست دوم واگذاری با حفظ سهم بازار دولت موضوع تبصره ۱ ماده ۳ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ بود.

وی تصریح کرد: اهلیت متقاضیان و همچنین بررسی دقیق سوابق و تجربیات در حوزه‌های نمایشگاهی نیز امری مهم و انکارناپذیر است که در تمامی فرایندهای واگذاری می‌بایست مورد توجه و تمرکز قرار بگیرد.

کد خبر 70053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =