تامین مالی پروژه های بزرگ ملی توسط بانک توسعه صادرات

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران از آمادگی این بانک برای پرداخت تسهیلات ارزی به صادرکنندگان واجد شرایط خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، رضا ساعدی‌فر ضمن تاکید بر اراده و اهتمام این بانک بر حمایت جدی ازصادرکنندگان در راستای تحقق سیاست‌گذاری‌ها و جهت‌گیری‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد، گفت: بانک آمادگی دارد به مشتریان و صادرکنندگان واجد شرایط و دارای رتبه اعتباری مناسب ، تسهیلات ارزی با هدف تامین سرمایه در گردش و تسهیلات سرمایه ثابت ارائه دهد و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.
وی مانده تسهیلات ارزی پرداخت شده از سوی این بانک تا آبان ماه سال جاری را ۵۰۰ میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: بیشتر تسهیلات پرداخت شده ارزی یاد شده مربوط به طرح های عظیم صادراتی شامل پتروشیمی بوشهر، گچساران و سلمان فارسی، فولاد آلیاژی یزد، طرح توسعه بندر چابهار و خط انتقال برق در کشور ارمنستان بوده است.
ساعدی‌فر با اشاره به سیاست‌های اعتباری بانک در سال ۱۴۰۲، اذعان داشت: با سیاست‌های جدید، در راستای افزایش حجم تسهیلات و پاسخگویی به تعداد بیشتری از مشتریان تلاش خواهیم کرد. اولویت بانک برای پرداخت تسهیلات به مشتریانی است که گردش مالی آن ها در بانک توسعه صادرات ایران متمرکز باشد.
وی افزود: مشتریان بانک با تمرکز فعالیت های خود اعم از صادرات، واردات، خرید دین و سایر خدمات در بانک توسعه صادرات ایران می توانند از تسهیلات پرداختی بانک به نسبت بالاتری استفاده کنند.
معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات، این بانک را جزء منضبط‌ترین بانک‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: در راستای حفظ انضباط مالی و جلوگیری از انحراف تسهیلات، نظارت بر مصرف صحیح منابع بانک در فعالیت های تولیدی و صادراتی مشتریان به صورت ویژه در دستور کار بانک قرار دارد. این نظارت با هدف حصول اطمینان از برگشت به موقع منابع و به کارگیری مجدد آن در چرخه‌ فعالیت‌های مولد اقتصادی در کشور انجام می‌شود.

کد خبر 69779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =