۲ واحد نیروگاه سدکارون سه به شبکه سراسری کشور متصل شدند

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون سه سازمان آب و برق خوزستان گفت: واحدهای پنج و ۶ این نیروگاه پس از بازرسی و تعمیرات سالیانه به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، سید حمید صالحی روز یکشنبه افزود: به دلیل اهمیت نیروگاه کارون سه در شبکه برق کشور، این عملیات طبق استانداردهای نیروگاه های برق آبی با برنامه ریزی مناسب از مدار تولید خارج شد.

وی با بیان آنکه بازرسی سالیانه این واحدها در بازه زمانی مشخص انجام و مطابق دستورالعمل آن به شبکه برق کشور متصل شد، اضافه کرد: این عملیات دربخش های مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق و CM و کالیبراسیون انجام شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون سه سازمان آب و برق خوزستان درباره اقداماتی که در برنامه تعمیرات سالیانه این واحدها انجام شده، اظهار داشت: دربخش مکانیک، کلیه بازرسی های سالیانه ژنراتور، توربین، گاورنر، شیرپروانه ای و در بخش الکتریک، بازرسی از ژنراتور، سیستم تحریک، ترانس های مصرف داخلی، ترانس های قدرت، تست های الکتریکال ژنراتور انجام شد.

وی افزود: در بخش ابزار دقیق، بازرسی از تجهیزات ژنراتور، گاورنر، توربین، شیرپروانه ای، و در بخش CM، کالیبراسیون براساس پایش وضعیت و در بخش های ارتعاشات و ترموگرافی بر روی تجهیزات تعمیرات پیشگیرانه انجام و مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، به شبکه سراسری متصل شد.

کد خبر 69644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =