استقبال قزاقستان از همکاری با ایران در حوزه حلال

با استقبال قزاقستان از همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه حلال ، مقرر شد در نخستین فرصت، تفاهم نامه همکاری در این زمینه مبادله شود و پس از تایید نهایی به امضا دو طرف برسد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان ملی استاندارد ایران، رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های و سرپرست دفتر بین‌الملل و حلال سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه نوزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران و قزاقستان در تهران با خانم «امیرخانوا» رییس و آقای «توکوشو» مدیر بین الملل موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، رییس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌ها درباره ماموریت‌های سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه اندازه شناسی توضیحات مبسوطی ارایه کرد.

در ادامه، ساختار حلال در ایران توسط رییس مرکز اندازه‌ شناسی، اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد ایران تشریح شد که مورد استقبال طرف قزاقستانی برای همکاری در زمینه حلال قرار گرفت و با توجه به عضویت سازمان ملی استاندارد ایران در اسمیک و انجمن صادرکنندگان نشان حلال(AHAC) آمادگی سازمان را برای آغاز همکاری‌ها اعلام کرد.

همچنین مقرر شد در نخستین فرصت، تفاهم نامه همکاری حلال بین دو نهاد مبادله شود و پس از تایید نهایی به امضا دو طرف برسد.

طرف قزاقستانی نیز با ارائه خلاصه ای از زیرساخت ملی اندازه شناسی در آن کشور، ارتقای روابط دو جانبه در حوزه های اندازه‌شناسی و حلال را پیش بینی کرد.

همچنین دو طرف توافق کردند در سه ماه آینده برنامه اجرایی مربوط به سند استاندارد را که در اسفند ۱۴۰۰ به امضا رسیده است، نهایی کنند.

کد خبر 69478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =