تخلیه ۱۳.۲ میلیون تنی ۷ قلم کالای اساسی در بنادر کشور

میزان تخلیه هفت قلم کالای اساسی در بنادر کشور از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه به بیش از ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از وزارت راه و شهرسازی، ۱۳ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تن کالاهای اساسی تا پایان آبان‌ماه سال جاری، در بنادر کشور تخلیه شده است.

میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور در هشت ماهه سال جاری، معادل ۱۳ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۰۰ تن بود که در این بین سویا رشد چهار درصدی و ذرت رشد یک درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون ۴۴۲ هزار و ۶۴۲ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو در هشت ماهه امسال یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۴۹۲ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان آبان ماه سال جاری معادل پنج میلیون و ۸۱۰ هزار و ۵۴۴ تن بود.

علاوه بر این، میزان تخلیه سویا در این مدت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۶۲ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان آبان‌ ماه ۱۴۰۲ معادل ۸۱ هزار و ۶۵۰ تن بوده است.

این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۹ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد چهار درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۳۲ تنی، رشد یک درصدی را به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان آبان ماه سال جاری معادل ۳۲۶ هزار و ۷۸۵ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۶۹۲ هزار و ۱۲۵ تن بود.

اختصاص ۵۱۲ هزار و ۹۸۷ دستگاه کامیون برای خروج کالاهای اساسی

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی در هشت ماهه ابتدایی سال جاری شامل ۵۱۲ هزار و ۹۸۷ دستگاه کامیون و ۱۴ هزار و ۲۶ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۴۶ هزار و ۱۹۴ دستگاه به صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی بوده است.

کد خبر 69417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =