واردات تاکسی‌های برقی از هفته‌های آینده/ صف تخصیص ارز در بسیاری از کالاها برداشته شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صف تخصیص ارز در بسیاری از کالاها با همکاری بانک مرکزی برداشته شده است، گفت: برنامه داریم تا آخر امسال ۱۰۰ هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ داشته باشیم.

به گزارش اگزیم‌نیوز، عباس علی آبادی روز شنبه در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: در وزارت صمت شاخص‌ها و امتیازهایی برای تخصیص ارز قرار داده‌ایم، اگر شرکتی می‌خواهد ارز بگیرد باید برای تامین مواد اولیه در جهت بهره وری بیشتر و صادرات کالاها باشد.

وی افزود: صادر کننده کالا در اولویت تخصیص ارز است، از این رو امتیازهایی را برای تخصیص ارز قرار دادیم و به شرکت‌ها اعلام کردیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت خودروهای برقی گفت: به جای خودروهای بنزینی باید بیشتر تمرکز خود را روی خودروهای برقی و هوشمند بگذاریم. سیاست ما نباید این باشد که خودروهای بنزینی را حتما داخلی کنیم چون این‌ها گذرا هستند از این رو باید به سمت داخلی‌سازی قسمت‌هایی که برای ما خلق فناوری می‌کنند، حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: باتری خودروهای برقی نسبتا گران است، به دنبال آن هستیم که تعرفه‌ واردات آن را به حداقل برسانیم تا برای مردم مقرون به صرفه باشد.

علی آبادی با بیان اینکه در هفته‌های آینده تاکسی‌های برقی به‌ تدریج وارد تهران می‌شود، گفت: برنامه داریم تا آخر امسال ۱۰۰ هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ داشته باشیم.

وی ادامه داد: نمونه خودروی برقی داخلی هم تولید شده و امیدواریم در نیمه اول سال بعد عرضه اینها را داشته باشیم.

کد خبر 69201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =