ظرفیت نیروگاهی کشور به ۹۲ هزار مگاوات رسید

معاون امور برق و انرژی گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به ۹۲ هزار مگاوات افزایش یافت.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز از وزارت نیرو، «همایون حائری» با بیان آنکه ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور به یک‌هزار و یک‌صد مگاوات رسیده است، افزود: بیش از یک میلیون کیلومتر شبکه فشارقوی، متوسط و توزیع در کشور وجود دارد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو به ظرفیت بیش از ۵۰۰ هزار مگاولت آمپر پست‌های انتقال برق اشاره کرد و گفت: وجود این ظرفیت‌ها سبب شده در زمینه صادرات و واردات برق در منطقه مطرح باشیم.

حائری با بیان آنکه بیش از ۹۵ درصد محصولات داخل کشور تولید می شود به طوری که اکنون به‌عنوان یک صنعت خودکفا و در سطح بالا مطرح هستیم، ادامه‌داد: ما در بخش نیروگاه حرارتی جزو سازندگان هستیم و تولیدات ما به کشورهای دیگر هم صادر می‌شود.

معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه رویکرد وزارت نیرو برای سال‌های آینده تمرکز بر انرژی‌های تجدیدپذیر است، افزود: باتوجه‌به شرایط بادی و خورشیدی کشور، چشم‌انداز ۲۰ساله ما توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است.

حائری در ارتباط با این که انرژی‌های تجدیدپذیر هم باید جایگاه بهتری در صنعت برق داشته باشند، گفت: روی این موضوع تمرکز خوبی به‌عمل‌آمده است و از سال آینده دستاوردهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت، به‌طوری‌که سال آینده سال تحول صنعت برق در جهت استفاده بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به پتانسیل‌های انرژی خورشید و بادی در داخل کشور، خاطرنشان‌کرد: برای ۲۰ سال آینده هم تمرکز بر این است که با استفاده بیشتر از تولیدات انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌مندی از ظرفیت سازندگان بومی، جایگاه بسیار خوبی در این صنعت داشته باشیم.

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هشت‌هزار و ۴۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور افزوده شد.

کد خبر 69072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =