نماینده ویژه وزیر صمت: سرمایه‌گذاری برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق آغاز شد

نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صاحبان صنایع اکنون برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق در کشور وارد سرمایه‌گذاری شده‌اند که مشوق‌هایی از سوی این وزارتخانه برای آنها در نظر گرفته شده است.

علی گلشنی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی توس در گفت وگویی افزود: بخشی از این بسته به تصویب رسیده است تا بتوان زمینه سرمایه‌گذاری را در این بخش فراهم کرد، هرچند مسئولیت با وزارت نیرو است.

وی بیان کرد: با سیاست‌های جدیدی که در وزارتخانه آغاز و اجرا شده است و دید روشنی که وزیر دارد، امید است شاهد تحولات بزرگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت باشیم؛ اما در این زمینه نیازمند همراهی همه به ویژه بخش خصوصی هستیم.

نماینده ویژه وزیر صمت مجموعه دانش بنیان «نیان الکترونیک» در شهرک صنعتی توس را مایه مباهات کشور دانست و گفت: این مجموعه بسیار توانمند و با هدف‌های بزرگ همان گونه که تاکنون خوش درخشیده، درخشش آن در آینده نیز ادامه خواهد داشت و به یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های کشور تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به سیاست‌های جدیدی که وزیر صمت اتخاذ کرده است، مجموعه‌های تولیدی دانش بنیان از بیشترین حمایت‌ها برخوردار خواهند شد، مجموعه نیان الکترونیک مجموعه توانمندی در حوزه صادرات و در زمره شرکت‌های موفق دانش بنیان است و به حدی از بلوغ و توانمندی رسیده که توانسته محصولات خود را صادر کند.

گلشنی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های بزرگ وزارت صنعت، معدن و تجارت حوزه انرژی به ویژه برق است، سال گذشته مشکلات جدی در این زمینه در کشور وجود داشت و امیدواریم با همکاری خوب وزارت نیرو بتوان در آینده نزدیک دغدغه برق و انرژی را در کشور حل کرد تا دیگر بخش تولید با آرامش خاطر فعالیت خود را انجام دهد.

ثبت ۱۵۰۰ طرح توسعه تولید در خراسان رضوی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: طرحهای توسعه فراوانی در حوزه صنعت استان وجود دارد، در همین هفت ماهه بیش از هزار و ۵۰۰ طرح توسعه و جواز تاسیس صنعتی با سرمایه ۴۴۰ هزار میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده که زمینه توسعه اشتغال و فضای صادرات و تولید بیشتر را فراهم می کند.

امیررضا رجبی با اشاره به بازدید نماینده ویژه وزیر صمت از واحد صنعتی دانش بنیان تولیدکننده قطعات الکترونیکی و صنایع مخابراتی (نیان الکترونیک)، اظهار کرد: شرکت مزبور جزو شرکت‌های دانش بنیان موثر در حوزه قطعات الکترونیکی بوده و بخشی از نیاز کشور در حوزه تغذیه‌های مخابراتی، ماژول‌های مبدل انرژی الکتریکی، انرژی‌های تجدیدپذیر، بهینه‌سازی مصرف انرژی، باتری و کابینت باتری را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: بازدید از ۲ واحد گروه صنعتی «کلور» شامل خط تولید لوازم خانگی (یخچال، ماشین لباسشویی و تلویزیون) و تولید انواع ظروف چینی از دیگر برنامه‌های سفر نماینده ویژه وزیر صمت به خراسان رضوی بود.

رجبی گفت: خط تولید چینی کلور، ترکیبی از هنر و صنعت است و شرکت مزبور با چینی‌های وارداتی رقابت می‌کند، به طوری که بخشی از نیاز بازار به طرح‌های خاص که بیشتر وارداتی است را تامین کرده و در این زمینه به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از مهمترین مشکلات بخش تولید استان را واردات مواد اولیه و تخصیص ارز دانست و گفت: با برگزاری نشست‌های متعدد با مسوولان وزارتخانه، تصمیم‌های خوبی با همکاری بانک مرکزی گرفته شده که جزییات آن به‌زودی اعلام می‌شود.

رجبی اظهار داشت: گشایش‌هایی نیز در حوزه واردات ماشین آلات و مواد اولیه بخش تولید خراسان رضوی نیز ایجاد شده است تا این ماشین آلات و مواد اولیه با کمترین محدودیت وارد کشور شود و بدون معطلی به دست تولید کننده برسد.

کد خبر 68959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =