پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیارد دلاری فولاد در سال ۱۴۰۳/ انتقال آب با سرمایه‌گذاری فولادی‌ها

معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد ایران گفت: در صورت رفع محدودیت‌های انرژی و مسایل زیرساختی پیش‌بینی می‌کنیم که صنعت فولاد ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری برای امسال به همراه داشته باشد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم نیوز، وحید یعقوبی در نشست معرفی توانمندی‌های صادراتی صنعت فولاد ایران همزمان با نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۴، اظهار داشت: ایران دهمین تولیدکننده فولاد در کشور و پانزدهمین صادرکننده این صنعت است توانمندی‌های صادرات صنعت فولاد ایران بارها اعلام شده است. صادرات سال گذشته صنعت فولاد ۷.۸ میلیارد دلار بود که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رقم افزایش یابد.

وی یکی از مهم‌ترین مسایل صنعتگران فولاد را انرژی و سیاست‌های ارزی که امور ارزی را نیازمند به بازنگری و یکپارچه‌سازی در جهت توسعه صادراتی ذکر و تصریح کرد: اگرچه صنعت فولاد ۱.۱ درصد آب کشور را مصرف می‌کند اما عمده آب مورد نیاز خود را از پساب ها تهیه می‌کند و سیستم‌های بازچرخی گذاشته است.

وی اضافه کرد: صنعت فولاد نه‌تنها مصرف آب را کم کرده؛ بلکه آب شیرین تولید و با سرمایه‌گذاری انجام شده آب دریای عمان را شیرین و به شبکه مصرف پمپاژ می‌کند و به استان‌های یزد و اصفهان انتقال می‌دهد. از این رو صنعت فولاد نه‌تنها قاتل آب و صنعت آب بری نیست؛ بلکه وضعیت آبی را ساماندهی می‌کند.

معاون انجمن فولاد ایران با اشاره به جزئیات این نشست گفت: این نشست در راستای توسعه صادرات زنجیره فولاد ایران و در قالب ایران اکسپو برگزار می‌شود، علاوه بر میهمانان خارجی از ۱۰ کشور جهان، مسئولینی از وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت نیز حضور خواهند داشت. نمایندگانی از کشورهای کوبا، ونزوئلا، پاکستان و سایر کشورها حضور دارند.

نشست معرفی توانمندی‌های صادراتی صنعت فولاد ایران همه‌مان با نمایشگاه اکسپوی ایران ۲۰۲۴ با حضور جمعی از مدیران و مسئولین فولاد ایران و همچنین بازرگانانی از کشورهای مختلف جهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از روز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

رویدادهای مهمی نظیر ایران اکسپو، جدای از معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان در حوزه‌های مختلف، زمینه‌های قابل‌توجهی را برای ایجاد ارتباط میان فعالان اقتصادی ایران و فعالان اقتصادی خارجی که به توانمندی‌های کشورمان نیازمند هستند، ایجاد می‌کند و عملاً به مثابه یک حلقه واسطه جهت پیوند دادن تولیدکنندگان و کارآفرینان ایرانی با آن دسته از کشورها، شرکت‌ها و افرادی عمل می‌کند که به توانمندی‌های کشورمان به شدت نیاز دارند.

کد خبر 73275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =