۱۳ میلیون تن محصولات فولادی تا پایان مهر تولید شد/ رشد اندک تولید فولاد میانی

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، گزارش هفت ماه از عملکرد صنعت فولاد منتشر کرد که بر اساس آن ۱۳ میلیون تن محصولات فولادی تولید شد. این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، طبق گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مدت یادشده ۱۸ میلیون و ۴۹۷ هزار تن فولاد میانی تولید شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۸ میلیون و ۳۶۶ هزار تن بود، رشد هفت‌دهم درصدی نشان می دهد.

در این مدت ۸۵۱ هزار تن تیرآهن، ۶ میلیون و ۱۰۳ هزار تن میلگرد و ۵۳۵ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع تولید شد. بر این اساس کل تولید مقاطع طویل فولادی در این مدت هفت میلیون و ۴۸۹ هزار تن به ثبت رسید.

برپایه این آمارها، در هفت ماهه امسال شاهد رشد ۲۱.۱ درصد تولید تیرآهن هستیم، اما تولید میلگرد با افت ۲.۲ درصدی همراه شد.

۱۳ میلیون تن محصولات فولادی تا پایان مهر تولید شد/ رشد اندک تولید فولاد میانی

در مدت یادشده، همچنین پنج میلیون و ۲۷۵ هزار تن ورق گرم، یک میلیون و ۴۱۱ هزار تن ورق سرد، یک میلیون و چهار هزار تن ورق پوششدار تولید شد. به این ترتیب مجموع تولید کل مقاطع تخت فولادی به پنج میلیون و ۵۱۱ هزار تن رسید که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۳.۷ درصدی نشان می‌دهد.

براساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد، تا پایان مهرماه امسال ۱۸ میلیون و ۴۹۷ هزار تن فولاد میانی شامل ۱۱ میلیون و ۶۹۳ هزار تن بیلت و بلوم و ۶ میلیون و ۸۰۴ هزار تن اسلب تولید شد. جمع تولید فولاد میانی در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد اندک هفت‌دهم درصدی داشته است.

همچنین در این مدت ۲۲ میلیون و ۱۱۲ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۰ میلیون و ۹۸۴ هزار تن بوده است، رشد ۵.۴ درصدی را نشان می دهد.

کد خبر 68769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =