خلق ثروت از دانش ایرانی؛ صادرات خدمات فنی و مهندسی ۳ برابر شد

یک کارشناس فنی گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی طی ۳ سال گذشته نسبت به دولت قبل ۳ برابر شده و به سالانه ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، محمد نعمتی در گفتگویی با بیان اینکه دنیا روی فکر، دانش و خلاقیت استوار شده و امروز علم است که در سرتاسر جهان خریدار دارد، افزود: مزیت شما اگر نفت باشد، ممکن است روزی تمام شود و اگر تمام هم نشود، ملاحظات بازار و عرضه و تقاضا هزاران ریسک به شما تحمیل می‌کند، اما دانش همواره مورد نیاز است، تمام نمی‌شود و بازار بی‌نهایت دارد.

وی درخصوص اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی طی ۳ سال گذشته نسبت به دولت قبل ۳ برابر شده و به سالانه ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است، تاکید کرد: برای این میزان ارزآوری هیچ منبع تجدیدناپذیر کشور استفاده نشده و هوش و توانمندی برای کشور ثروت خلق کرده است.

وی با اشاره به اجرا و افتتاح طرح اومااویا در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی در روزهای اخیر، گفت: دنیا دید ایرانی چقدر توانمند است، البته این یک چشمه از توانمندی جوانان این سرزمین بود که به گوش دنیا رسید.

وی ضمن تقدیر از رئیس جمهور و هیئت دولت برای حضور و افتتاح طرح اومااویا، تصریح کرد: اینکه یک رییس جمهور برای نمایش توانمندی جوانان ایرانی در آن سوی دنیا وقت می‌گذارد، نشان می‌دهد که چرا صادرات خدمات فنی و مهندسی در این دولت ۳ برابر شده است. در دهه ۹۰ شاهد خاموشی شرکت‌های مشاور و مغزهای متفکر مهندسی به دلیل خواب بودن کشور بودیم، اما با افتتاح اومااویا بار دیگر امید به متخصصان این حوضه در کشور بازگشته است.

نعمتی تاکید کرد: از رییس‌جمهور تقاصا دارم، راهی که شروع کرده را با قدرت ادامه دهد و همه متخصصان این حوزه را پشتیبان این بخش بداند.

کد خبر 73211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =