تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین/عزم دولت برای برقی‌کردن نقلیه عمومی تا ۱۴۰۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر بهره‌گیری از تجارب و پیشرفت‌های چین در حوزه ساخت خودرو از مذاکرات تهران و پکن برای تولید مشترک خودرو و عزم دولت برای هیبربدی و برقی کردن تاکسی‌ها و خودروهای عمومی تا ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، عباس علی‌آبادی درباره مذاکرات ایران و چین در حوزه صنعت خودرو گفت: چین در صنعت خودرو به پیشرفت های خوبی دست یافته و توانسته در بازارهای بین المللی نقش فعال داشته باشد.

وی افزود: چین در سال حدود ۲۵ میلیون خودرو تولید می‌کند و این می‌تواند پتانسیلی برای رشد فزاینده در این حوزه باشد.

علی‌آبادی با استقبال از پیشرفت‌های چین در حوزه خودرو برای توسعه صنایع داخلی و انتقال تجربیات تحقیقاتی، تاکید کرد: تلاش کردیم با این بازار ارتباط بگیریم و به نحوی با چین در توسعه صنعت خودرو مشارکت داشته باشیم لذا شرکت‌های ایرانی را با خود همراه کردیم تا با برخی از تولیدکنندگان برتر چین یک هماهنگی و ارتباطی برای توسعه تولید مشترک و دسترسی به اهداف کشور برقرار کنیم.

وزیر صمت افزود: باید به سمت خودروهایی حرکت کنیم که نیازی به استفاده از بنزین ندارند تا وسایل نقلیه به نسل جدید خودروهای هیبریدی انتقال پیدا کند و این فرصت خوبی است.

وی یادآور شد: در سفر معاون اول رئیس‌جمهور به چین یکی از تمرکزهای ما یافتن شرکای چینی بود که در این زمینه فعال هستند. توانستیم با برخی از آنها ارتباط بگیریم و این ارتباط یک فناوری تحقیقات و صنعتی است که منجر به پیشرفت کشور خواهد شد.

علی‌آبادی با بیان اینکه دولت مصمم است تا سال ۱۴۰۳ تاکسی‌ها و خودروهای عمومی را هیبریدی و برقی کند، گفت: دولت بنا دارد تعرفه خودروهای برقی را به شدت کاهش دهد. همچنین گسترش تاکسی‌های برقی نیازمند فراهم کردن زیرساخت متناسب است تا پایان سال جاری رشد محسوسی در تهران و برخی کلان شهرهای کشور خواهیم داشت.

گسترش تاکسی‌های برقی در تهران

وزیر صمت تاکید کرد: واردات خودرو باید آزاد باشد تا مردم قدرت انتخاب داشته باشند اما حمایت از تولید داخل هم محفوظ است.

وی با بیان اینکه دولت بنا دارد تعرفه خودروهای برقی را به شدت کاهش دهد و این کاهش می‌تواند مشوق مردم باشد، گفت: بنا داریم با مشوق‌هایی به تاکسی‌داران کمک‌کنیم تا قیمت تمام شده تاکسی برقی اختلاف چندانی با نمونه بنزینی نداشته باشد.

علی آبادی همچین افزود: در زمینه کانی‌ها و توسعه معادن با طرف چینی مذاکرات خوبی انجام شد در زمینه توسعه ماشین آلات صنعتی هم به صورت مشترک مذاکرات خوبی مطرح شد.

کد خبر 68685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =