واردات و عرضه خودروهای وارداتی به طور مستمر ادامه دارد/ اعلام قیمت نهایی خودروها؛ به‌زودی

رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به آغاز سومین عرضه خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو از امروز (دوم آبان ماه)، گفت: واردات و عرضه خودرو به طور مستمر ادامه خواهد داشت و تا کنون ۶۰۰ خودروی وارداتی تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، مهدی ضیغمی در نشستی با خبرنگاران در خصوص آغاز سومین مرحله عرضه خودروی وارداتی از روز (سه‌شنبه دوم آبان ماه)، اظهار داشت: از هفته آینده به‌روزرسانی سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی را دستور کار داریم و عرضه خودروهای وارداتی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عرضه خودرو در حال حاضر به خودروهای وارداتی موجود در ایران محدود می‌شود، گفت: البته خودروهایی که روی آب هستند و به‌زودی از طریق شرکت‌های معتبر وارد کشور می‌شوند نیز در رزرو قرار دارند و متقاضیان می‌توانند از طریق شرکت‌ها اقدام به خرید کنند.

معاون وزیر صمت با اشاره به ارسال دعوت متقاضیان خرید خودروهای وارداتی ازطریق پیامک، افزود: از سه انتخابی که مشتریان ثبت کردند، نخستین خودرو در اولویت است و در صورتی که وارد چرخه خرید شوند، اما اقدام به پرداخت هزینه خرید نکنند یا در مراحل حضور نیابند، برای همیشه اسامی آنها برای استفاده از این شرایط حذف خواهد شد.

قیمت نهایی خودروهای وارداتی به‌زودی اعلام می‌شود

ضیغمی با بیان اینکه بسیاری از متقاضیان نیمی از مبلغ را به صورت علی‌الحساب برای عرضه خودرو پرداخت کرده‌اند، تاکید کرد: شرکت پارس خودرو قیمت قطعی برخی محصولات خود را با هماهنگی شورای رقابت اعلام کرده است و به‌زودی قیمت نهایی خودروهای دیگر نیز اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی همکاری لازم برای تامین ارز خودروهای وارداتی را انجام می‌دهد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد، افزود: تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ خودرو به کشور وارد شده یا در کشتی‌های نزدیک ایران قرار دارد و ۶۰۰ خودرو نیز از شرکت طریق سایپا پلاک و تحویل شده است.

رییس سازمان توسعه تجارت در خصوص تعیین قیمت نهایی خودروها، گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با در نظر گرفتن نرخ ارز خریداری شده، سود و تعرفه خودرو، قیمت علی‌الحساب را اعلام می‌کند و پس از پلاک شدن، نرخ مالیات، حقوق و عوارض قانونی ترخیص قیمت نهایی اعلام می‌شود.

ضیغمی با بیان اینکه فعلاً جز سامانه خرید از طریق سامانه روش دیگری وجود ندارد، افزود: تصمیماتی مبنی بر واگذاری اختیار به شرکت‌ها با اعطای مجوز برای پیش ثبت نام وجود دارد، اما هنوز به مرحله قطعی نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت واردکننده خودرو نیست، اظهار داشت: وظیفه فراهم کردن زیرساخت‌ها، تسهیل شرایط واردات و تامین ارز بر عهده دولت است که بدون مشکل انجام شده و واردات بیش از ۶۰ هزار خودرو تا پایان امسال بستگی به توان شرکت‌ها دارد که از یک میلیارد یورو بودجه تعیین شده، استفاده کنند.

واردات خودروی برقی در سال جاری

معاون وزیر صمت گفت: به ۳۷ شرکت مجوز واردات داده شد که ۲۰ شرکت اقدام به ثبت سفارش برای واردات خودرو کرده‌اند و ارز برای ۱۵ شرکت تامین شده است، اما کم بودن واردات برعهده وزارت صمت نیست.

ضیغمی با بیان اینکه امسال برنامه جدی برای واردات خودروی برقی داریم، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها اقدام به واردات خودروی برقی به جای خودروی بنزینی کرده‌اند که نشان می‌دهد واردات این محصولات با جدیت آغاز شده است و در آبان ماه تا دو هزار خودروی برقی وارد کشور خواهد شد که در گام نخست در اختیار تاکسیرانی‌ها قرار خواهند گرفت.

وی افزود: کاتالوگ‌ها را بر روی سایت قرار خواهیم داد تا مردم بتوانند برای خرید خودروهای برقی که تعرفه پایین‌تری دارند و به صرفه تر از خودروی بنزینی است، اقدام کنند.

به گفته رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، پنج شرکت داخلی درخواست واردات خودروی برقی داشتند که مورد تایید قرار گرفتند و مقرر شده تا برخی محصولات چینی و شرکت‌های خارجی دیگر را وارد کنند.

کد خبر 68235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =