مصرف بیش از ۶ هزار مگاوات برق توسط صنایع در روز جمعه

تداوم تلاش‌های وزارت نیرو برای تامین برق پایدار و مورد نیاز صنایع سبب شد روز گذشته (جمعه) بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق در بخش تولید مصرف شود.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، کارشناسان صنعت برق معتقدند مصرف برق در بخش صنایع به دلیل ارزشی که تولید می‌کنند مصرف درستی است و هر میزان در این بخش بیشتر مصرف شود، نشان‌دهنده رونق تولید است.

تابستان امسال با همه سختی‌های تامین برق، وزارت نیرو با اتخاذ راهکارهای مناسب برای بخش صنعت اجازه نداد به دلیل کمبود برق چرخ صنایع حتی برای لحظه‌ای از حرکت باز بماند و تولید در بهترین حالت تداوم یافت.

سپری‌شدن تابستان سخت تامین برق و کاهش چشمگیر مصرف برق در بخش خانگی سبب شده اکنون بخش صنعت به‌مراتب راحت‌تر و بدون دغدغه به مصرف برق برای تولید بپردازد.

تازه‌ترین آمار شرکت مدیریت شبکه برق کشور نشان می‌دهد بخش صنعت روز گذشته در ساعت ۱۲ و ۵۴ دقیقه ۶ هزار و ۷۵۴ مگاوات برق مصرف کند که میزان خوبی برای این بخش محسوب می‌شود.

چراغ بخش صنعت در شب گذشته پر نورتر بود، به‌طوری‌که در ساعت ۱۹ و ۲۱ دقیقه ۶ هزار و ۸۷۱ مگاوات برق مصرف داشت که ۱۱۷ مگاوات بیشتر از ساعت روز است.

پیش‌تر «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو در این باره با اشاره به افزایش قیمت ۴۳۳ درصدی سیمان ناشی از قطع برق صنایع در سال ۱۴۰۰، گفت: امسال با مدیریت تامین حداکثری برق صنایع بزرگ از طریق تحویل برق موردنیاز در ساعت‌های خارج از اوج مصرف، تولید این کارخانه‌ها تضمین و از رشد قیمت کالاهای تولید شده آنها نیز جلوگیری شد.

وزیر نیرو رشد ۱۰ درصدی تولید سیمان و سبقت عرضه میلگرد از تقاضا در تابستان امسال را از نتایج این مدیریت اعلام کرد و اظهار داشت: امسال برق موردنیاز واحدهای کارگاهی و صنفی داخل شهرها هم بدون اعمال محدودیت تأمین شد.

کد خبر 68114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =