فراخوان برگزاری بزرگترین مناقصه ساخت نیروگاه خورشیدی در کشور

سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، به‌منظور برگزاری بزرگترین مناقصه ساخت نیروگاه خورشیدی در کشور به ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات فراخوان داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق براساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولیدرقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و با عنایت به مصوبه اخیر شورای اقتصاد درباره ساخت چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی تا پیک سال ۱۴۰۳ و نیز قوانین و مقررات جاری کشور در نظر دارد در راستای تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری و مشارکت در فعالیت های اقتصادی کشور نسبت به مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در پروژه‌های احداث نیروگاه خورشیدی، مناقصه‌ای یک مرحله‌ای با ارزیابی کیفی برگزار کند.

در این مناقصه، همه اشخاص حقوقی که اسناد ارزیابی کیفی را دریافت کرده‌اند باید پس از تکمیل، به ساتبا عودت دهند تا مورد ارزیابی کیفی قرار گیرد. پس از ارزیابی کیفی با استفاده از فهرست کوتاه تهیه شده از مناقصه‌گران دعوت خواهد شد تا در مناقصه‌ای که شرایط آن متعاقبا در اسناد مربوطه ذکر خواهد شد، شرکت کنند.

پیشتر «محمود کمانی» معاون وزیر نیرو گفت: ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به دنبال تأیید معاون اول رئیس‌جمهور در بازه زمانی پنج ساله ساخته می‌شود.

کد خبر 67664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =