ظرفیت‌های ترانزیتی منطقه آزاد ماکو برای توسعه گردشگری و تجارت بی‌بدیل است

رییس شورای بین دولتی مدیریت راه کشورهای مشترک‌المنافع گفت: ظرفیت‌های قابل توجه ترانزیتی و موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو می‌تواند برای توسعه و بهبود روابط ایران و کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) نقش ویژه‌ای ایفا کند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، بوری کریم اف در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، هدف از سفر به ایران و بازدید از منطقه آزاد ماکو را بهبود و توسعه مراودات کشورهای آسیای مرکزی(CIS) با ایران عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد ماکو می‌تواند عاملی در توسعه مراودات کشورهای مشترک‌المنافع با ایران باشد.

رییس شورای بین دولتی مدیریت راه کشورهای مشترک‌المنافع، ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت ماکو را برای توسعه گردشگری و تجارت بی‌بدیل ارزیابی کرد و افزود: منطقه آزاد ماکو به سبب قرار گرفتن در کریدور مواصلاتی شرق به غرب و شمال به جنوب از جمله مناطق استراتژیک محسوب می‌شود که باید از این موهبت بیشتر استفاده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این دیدار با تأکید بر اهمیت گسترش تعاملات حمل و نقل بین المللی این منطقه با کشورهای CIS، از پیشنهادات کریم اف در مورد توسعه و رونق مراودات تجاری و استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقلی یکدیگر استقبال کرد.

حسین گروسی افزود: استانداردسازی و توسعه راه‌ها و جاده‌های منطقه می‌تواند موجب ایفای نقش بهتر ماکو در ترانزیت منطقه شود.

کریم‌اف در بازدید از منطقه آزاد ماکو از قابلیت های این منطقه دیدن کرد.

سازمان کشورهای مشترک المنافع موسوم به CISمتشکل از ارمنستان، جمهوری آذربایجان، بلاروس، قزاقستان ، قزقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ تشکیل شد.

کد خبر 67639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =