برنامه صادرات از مرزهای کردستان ۱۰۹ درصد تحقق یافت

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۹ درصد از برنامه ابلاغی مربوط به صادرات از مرزهای استان تحقق پیدا کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، طاها سمیعی در گفت و گویی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۱ میلیون دلار کالا از استان به خارج کشور صادر شده که در برنامه تدوین شده، سهم کردستان ۲۰۳ میلیون دلار در نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به اینکه آمار مذکور بیانگر رشد افزون بر ۱۰۰ درصدی برنامه حوزه صادرات استان است، گفت: ۱۲۶ میلیون دلار صادرات سایر گمرکات هم از مرزهای استان به خارج از کشور صادر شده است و اینگونه مجموع صادرات انجام شده از گمرکات استان به ۳۴۷ میلیون دلار رسید.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: از یک میلیارد و ۶۴۳ میلیون دلار ترانزیت و ۱۰۹ میلیون دلار واردات از طریق ثبت سفارش در این مدت در مرزهای استان انجام شد.

وی حجم کل مبادلات تجاری در استان شامل صادرات، صادرات سایر گمرکات، واردات و ترانزیت را ۲ میلیارد و ۹۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: بیشترین کشورهایی که استان کردستان با آنها مبادله تجاری داشته کشور عراق، سوریه افغانستان، هند و روسیه بوده است.

سمیعی اضافه کرد: عمده کالاهای وارداتی هم در این مدت شامل کولر گازی، یخچال، ظرفشویی، آبمیوه گیری و زودپز بوده است.

کد خبر 67197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =