ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ۹۲ میلیون تن رسیده است

تولید محصولات پتروشیمی در سال ۵۷ حدود ۱.۵ میلیون تن بود و با اینکه ۱۵ سال درگیر جنگ و بازسازی بودیم، امروز ظرفیت نصب شده و تولید در پتروشیمی به ۹۲ میلیون تن رسیده است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، مرتضی شاهمیرزایی در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار داشت: در نمایشگاه پانزدهم در سال ۱۴۰۰ وزیر نفت اعلام کرد که تا پایان دولت باید کاتالیست مورد نیاز بومی سازی شود و امروز به این توفیق دست یافتیم، به طوری که به جرگه صادرکنندگان این محصول پیوستیم و سال گذشته ۱۵۰۰ تن انواع کاتالیست صادر کردیم و همچنین از بسیاری از کشورهای صاحب‌نام سفارش ساخت کمپرسور و ماشین دوار را داریم.

وی افزود: صنعت پتروشیمی به کمک هلدینگ‌های مختلف مذاکراتی بابت ایجاد ظرفیت ساخت داخل داشته است، سال گذشته مذاکرات خوبی را با کشورهای صاحب‌نام برای بازاریابی و بازارسازی محصولات پتروشیمی ایران داشتیم.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی خطاب به مدعوین خارجی گفت: ما ۴۴ سال قبل صنعت پتروشیمی کاملا وابسته حتی در بهره برداری داشتیم، اجرای طرحها صددرصد توسط خارجی ها انجام می‌شد به طوری که ۶۰ هزار مستشار در صنایع مختلف نفتی از جمله پتروشیمی حضور داشتند. تولید محصولات پتروشیمی در سال ۵۷ ؛ ۱.۵ میلیون تن بود با اینکه ۱۵ سال درگیر جنگ و بازسازی بودیم و بعد از ۱۵ سال کار توسعه را آغاز کردیم، امروز ظرفیت نصب شده و تولید در پتروشیمی به ۹۲ میلیون تن رسیده است.

وی ادامه داد: ما ۶۷ مجتمع پتروشیمی داریم که ۱.۱ میلیون تن در روز خوراک مصرف می‌کنند و ظرفیت سالانه برخی ار این مجتمع ها ۶.۵ میلیون تن است.

کد خبر 67058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =