کاهش ۴.۴ درصدی تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در بهار ۱۴۰۲

طبق آخرین داده‌های مرکز آمار نرخ تورم نقطه به نقطه تولید کننده ۴۲.۴ درصد بوده که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه فصل قبل ۴.۴ واحد درصد کاهش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، مرکز آمار نرخ تورم تولیدکننده در بهار امسال را منتشر کرد. نرخ تورم تولیدکننده که به عنوان شاخص پیش‌نگر برای تورم مصرف کننده مورد توجه است، طبق اعلام مرکز آمار در بهار امسال کاهشی بود.

بر اساس این گزارش در بهار امسال میانگین قیمت دریافتی تولیدکنندگان به ازای تولید در داخل کشور نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۲.۴ درصد افزایش داشته است. نرخ تورم تولیدکننده در فصل قبل ۴۶.۸ درصد بود.

در بهار امسال بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط به گروه خدمات با ۶۱.۹ درصد و کمترین آن مربوط به گروه صنعت با ۲۵.۶ درصد است.

کاهش ۴.۴ درصدی تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در بهار ۱۴۰۲

نرخ تورم سالیانه تولیدکننده کاهشی بود

در بهار امسال نرخ تورم تولیدکننده در چهار فصل منتهی به بهار ۱۴۰۲ برابر ۴۲.۹ درصد است که نسبت به فصل قبل ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است. نرخ تورم سالیانه زمستان ۱۴۰۱ برابر ۴۴.۳ درصد بود.

در این فصل بیشترین تورم سالیانه تولیدکننده مربوط به گروه کشاورزی با ۶۰ درصد و کمترین مقدار این شاخص مربوط به گروه معدن با ۲۵ درصد است.

کاهش ۴.۴ درصدی تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در بهار ۱۴۰۲

نرخ تورم فصلی تولیدکننده افزایشی شد

نرخ تورم فصلی تولیدکننده در بهار امسال ۱۲.۴ درصد است که نسبت به فصل قبل ۲.۵ واحد درصد رشد داشته است. در دوره مذکور بیشترین تورم فصلی با ۳۱.۸ درصد مربوط به گروه «تولید، انتقال و توزیع برق» و کمترین تورم فصلی با ٩.٣ درصد مربوط به گروه «صنعت» است.

کاهش ۴.۴ درصدی تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در بهار ۱۴۰۲

کد خبر 66713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =