افتتاح نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی مسکو با حضور خودروسازان ایرانی

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خودروسازی و قطعه‌سازی اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو، دوشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۲ در آیینی در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی (اکسپو سنتر) مسکو با حضور نمایندگانی از صنعت خودروسازی ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، در آیین آغاز به کار این نمایشگاه بین‌المللی علاوه بر مسئولانی از کشور میزبان، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و مقامات برخی دیگر از کشورهای شرکت کننده از جمله چین سخنانی ارائه کردند.

صنعت خودروی ایران به دنبال سهم مناسب از بازار روسیه

سفیر ایران در روسیه در سخنانی در آیین آغاز به کار این نمایشگاه بین المللی با بیان اینکه مراودات اقتصادی ایران و روسیه در حال گسترش است، از حوزه خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های توسعه همکاری‌ها یاد کرد و اظهار داشت: سال گذشته استقبال بسیار خوبی را از سوی شرکت‌های ایرانی برای حضور این نمایشگاه و حضور در بازار بزرگ روسیه شاهد بودیم و امسال نیز فرصت بسیار خوبی برای ارتقای سطح همکاری‌ها وجود دارد.

کاظم جلالی با بیان آنکه امسال شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز ایرانی استقبال بسیار خوبی از این رویداد نمایشگاهی داشته‌اند و پاویون بزرگی را شکل داده‌اند، گفت: شاهد حضور دو شرکت بزرگ خودروی ایران یعنی ایران خودرو و سایپا به همراه مدیران عامل آنها در این دوره از نمایشگاه همچون سال گذشته هستیم و خودروسازان ایرانی به دنبال آن هستند تا جایگاه خوبی در بازار خودرو روسیه به دست آورند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه تصریح کرد: وضعیت یاد شده شرایط ممتازی را برای گفت‌وگو، مراوده و معامله بین خودروسازان، قطعه سازان و صنعتگران دو کشور به وجود آورده است.

در این مراسم همچنین پاویون اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی افتتاح شد.

امسال ۳۲ شرکت مشتمل بر دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ۲ شرکت بازرگانی و همچنین ۲۸ شرکت قطعه‌ساز، در اتومبیلتی ۲۰۲۳ حضور دارند که متراژی بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌اند.

نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور ۱۴۰۲) پذیرای بازدیدکنندگان است.

برای مدیران و فعالان صنعت خودروی ایران در حاشیه این نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است.

کد خبر 66227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =