تهران بالاترین و خراسان شمالی پایین‌ترین درآمد را در سال ۱۴۰۱ داشت

بررسی آمارهای مرکز آمار ایران حاکی است در سال ۱۴۰۱، متوسط درآمد سالیانه خانوار شهری در تهران برابر ۲۳۰ میلیون و ۶۶۲ هزار تومان بود که بالاترین میزان درآمد در کشور است و خراسان شمالی با ۱۰۲ میلیون و ۴۶۲ هزار تومان پایین‌ترین درآمد را داشت.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، مطابق آخرین داده‌های مرکز آمار ایران از وضعیت درآمدها و هزینه‌های استان‌های مختلف در سال ۱۴۰۱، متوسط درآمد خانوار شهری در سال گذشته ۱۶۶ میلیون و ۹۶۴ هزار تومان و متوسط هزینه این خانوار برابر ۱۳۷ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان است.

بررسی آمارها نشان می‌دهد که خانوارهای شهری استان‌های تهران، مازندران و البرز بالاترین درآمد و استان‌های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و لرستان پایین‌ترین درآمد را در سال ۱۴۰۱ داشتند.

برپایه این آمارها، متوسط درآمد سالیانه ساکنان شهری تهران برابر ۲۳۰ میلیون و ۶۶۲ هزار تومان و متوسط هزینه آنها ۱۹۶ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان است.

همچنین ساکنان شهری مازندران به طور متوسط ۱۹۷ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان درآمد داشتند که به طور میانگین ۱۴۹ میلیون و ۴۱۷ هزار تومان آن را هزینه کرده‌اند.

ساکنان شهری استان البرز سال گذشته میانگین ۱۹۶ میلیون و ۷۷۹ هزار تومان درآمد کسب کردند که از این میزان ۱۶۳ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان هزینه کرده‌اند.

مطابق آمار کمترین درآمد مربوط به استان‌های خراسان شمالی (۱۰۲ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان)، سیستان و بلوچستان (۱۰۷ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان) و لرستان (۱۰۸ میلیون و و ۴۱۶ هزار تومان) است. میزان هزینه خانوار شهری خراسان شمالی برابر ۸۷ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان، سیستان و بلوچستان ۱۰۷ میلیون و ۸۲۳ هزار تومان و لرستان ۹۱ میلیون و ۶۹۱ هزار تومان است.

تهران بالاترین و خراسان شمالی پایین‌ترین درآمد را در سال ۱۴۰۱ داشت

تهران بالاترین و خراسان شمالی پایین‌ترین درآمد را در سال ۱۴۰۱ داشت

کد خبر 65959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =