مجوز ساخت مجتمع پتروشیمی در امیدیه با سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری صادر شد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه مجوز ساخت یک شرکت شیمیایی و پتروشیمی در امیدیه صادر شده است گفت: عملیات احداث این پروژه بزرگ به زودی با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، حمیدرضا فلاح چهارشنبه تصریح کرد: شرکت شیمیایی و صنایع پتروشیمی "آوات اورامان امیدیه" می‌تواند یک‌تحول بزرگ در زمینه تولید و ایجاد اشتغال این شهرستان ایجاد کند.

وی گفت: در دومین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان، تفاهم نامه‌ای بین اداره کل صمت و استانداری خوزستان و شرکت هلدینگ خلیج فارس منعقد شد و در نهایت جواز تاسیس شرکت شیمیایی آوات اورامان سهامی خاص صادر گردید.

مدیرکل صمت خوزستان میزان سرمایه‌گذاری برای راه اندازی این شرکت را یک و نیم میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این شرکت در قالب زنجیره‌های پایین دستی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که باعث ایجاد ۱۵ هزار اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه خواهد شد.

وی گفت: عملیات احداث این پروژه بزرگ به زودی با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز خواهد شد.

مدیر کل صمت خوزستان با تاکید بر اینکه این پروژه می‌تواند تحول و الگوی خوبی در زمینه راه اندازی خوشه های پائین دستی صنعت پتروشیمی باشد افزود: با توسعه صنایع پایین دستی می‌توان اشتغال بومی درشهرستان‌ها را رونق بخشید.

خوزستان با داشتن ۲۲ شرکت پتروشیمی یکی از قطب‌های این صنعت در کشور است‌.

کد خبر 65856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =