قیمت‌گذاری دستوری و تسهیلات بانکی، مهمترین دشواری‌های کارآفرینان

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: قیمت‌گذاری دستوری و دشواری دریافت تسهیلات بانکی، مهمترین دغدغه‌های امروز کارآفرینان است.

«حمید رضا غزنوی» امروز(پنجشنبه)با اشاره به دیدار برخی کارآفرینان و اعضای این مجمع با وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های کارآفرینان که به نوعی به مهمترین دغدغه‌شان تبدیل شده، موضوع قیمت‌گذاری دستوری است.

وی تاکید کرد: باید دید قیمت‌گذاری دستوری به چه شیوه‌ای باید باشد تا مصالح تولیدکننده در آن دیده شود و قیمت تمام شده بالا نرود.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به مشکلات تخصیص ارز، گفت: امروز تولیدکنندگان ارز مورد نیاز خود را به سختی و در بسیاری موارد، از هر کجا غیر از بانک مرکزی تهیه و تامین می‌کنند که خود با موانع قانونی مواجه است که این مساله استیصال آنها را به دنبال داشته است.

وی دشواری دریافت تسهیلات بانکی را یکی دیگر از مشکلات کارآفرینان ذکر و اضافه کرد: هرچند نقدینگی و پایه پولی بالا رفته است، اما در عین حال نباید درب تسهیلات را به روی تولیدکنندگان بست.

غزنوی افزود: مسیر هزینه‌کرد تسهیلات در تولید مشخص است و اگر هم به افزایش نقدینگی بینجامد، موجب رشد اقتصادی خواهد شد و در تولید و اشتغال‌زایی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به استقبال وزیر صمت از سخنان و درد دل‌های کارآفرینان، گفت: هرچند در سال‌های گذشته فاصله زیادی بین وزارت صمت و پیشران‌های اقتصادی افتاد، اما جلسه اخیر بسیار مثبت ارزیابی می‌شود و شخص وزیر برای برگزاری نشست‌های تخصصی در هر مورد قول مساعد داد.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران، پیشران‌های بخش خصوصی را فرماندهان ارشد اقتصادی که باید همواره طرف مشورت قرار بگیرند، دانست و اضافه کرد: در آن صورت می‌توان امیدوار بود که شرایط تولید بهبود یابد.

کد خبر 65462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =