سخنگوی صنعت برق: تاکنون قطعی برق برنامه‌ریزی شده نداشتیم

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون قطعی برق برنامه‌ریزی شده در برق نداشتیم و قطعی‌هایی که رخ داده بر اثر حوادث و گرمای هوا بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، «مصطفی رجبی مشهدی» در گفت‌وگویی افزود: پیش‌بینی می‌شود مصرف برق کشور با بیشترین رشد (۶ درصد) به عدد ۷۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد که برای تامین برق تا این میزان برنامه‌ریزی شده است که بتوانیم پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: بیشترین اوج مصرفی که روی داده عدد ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات است که در مقایسه با سال گذشته ۳ هزار مگاوات بیشتر است که با این احتساب تاکنون ۴.۳ درصد رشد مصرف رقم خورده است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: تاکنون توانسته‌ایم این میزان برق را بخشی از طریق نیروگاه‌ها و بخشی هم با طرح‌های مدیریت مصرف تأمین کنیم.

رجبی مشهدی گفت: طول شبکه برق در سراسر کشور بسیار گسترده است و اینها در معرض بلایای طبیعی است، همچنین تجهیزات این شبکه ممکن بر اثر افزایش مصرف برق و هوای گرم دچار آسیب و قطعی شوند.

وی افزود: مشترکان در هنگام قطعی برق می‌توانند با شماره ۱۲۱، همکاران ما در شرکت‌های توزیع را مطلع کنند و آن‌ها نیز در کمترین زمان ممکن شبکه را به حالت اولیه برگردانند.

کد خبر 65016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =