مصرف برق کشور به مرز ۷۲ هزار مگاوات رسید/ ضرورت صرفه‌جویی در بخش خانگی

وزارت نیرو اعلام کرد: براساس آخرین گزارش ارسالی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصرف برق کشور در روز گذشته به ۷۱ هزار و ۹۸۷ مگاوات رسید که براین‌اساس ضروری است مشترکان خانگی برای حفظ پایداری شبکه برق ۱۰ درصد در مصرف صرفه‌جویی کنند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت نیرو، هم‌زمان با تشدید گرمای هوا در روزهای پایانی نخستین ماه تابستان ۱۴۰۲، میزان مصرف برق در کشور برای دومین بار رکورد زد، به‌طوری‌که روز گذشته، یکشنبه میزان مصرف برق کشور به ۷۱ هزار و ۹۸۷ مگاوات رسید.

براین اساس لازم است که همه هموطنان در سراسر کشور به‌منظور تأمین برق پایدار در مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی همکاری لازم را صورت دهند.

این مهم از طریق به‌کارگیری روش‌های ساده میسر خواهد بود و مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط بحرانی کمک کنند.

روش‌های ساده، ازجمله اینکه در ساعت اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کرده و یا دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

"مصطفی رجبی مشهدی" مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در این باره تأکید کرده است که فقط با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کمک بزرگی به تأمین برق پایدار برای همه هم‌وطنان خواهند شد.

مشترکان با مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق، این فرصت را فراهم می‌کنند تا با اندکی کاهش مصرف از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه‌جویی بهره‌مند شوند.

کد خبر 64971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =