مصرف برق امروز به ۷۲ هزار مگاوات می‌رسد

معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز با توجه به شرایط دمایی هوا نیاز مصرف برق به ۷۲ هزار مگاوات افزایش یابد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، «حمیدرضا پیر پیران» در گفت‌وگویی افزود: این میزان، مصرف بسیار بالایی است و از مردم درخواست می‌شود برای حفظ پایداری شبکه برق از مصرف غیرضروری خودداری کند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار مگاوات از میزان مصرف برق متعلق به سیستم‌های سرمایشی است، ادامه داد: استفاده از دمای آسایش (۲۶ درجه) در کولرهای گازی و دور کند کولرهای آبی در کاهش مصرف این وسایل بسیار اثرگذار است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر خاطرنشان کرد: مصرف برق باتوجه‌به شرایط دمایی هوا در اوج خود قرار دارد به‌طوری‌که روز گذشته به رکورد بی‌سابقه ۷۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید.

پیر پیران گفت: شبکه برق با وجود مصرف بالا پایدار است و مردم با رعایت نکته‌های ساده می‌توانند به پایداری بیشتر شبکه کمک کنند.

وی استفاده‌نکردن از روشنایی‌های غیرضرور و خاموش‌کردن وسایل برقی بلااستفاده را از جمله این راهکارهای ساده برشمرد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر به بخش تجاری و مجتمع‌های تجاری بزرگ توصیه کرد از روشن گذاشتن لامپ‌های اضافه خودداری کرده و از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

کد خبر 64927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =