افزایش تامین خوراک پتروشیمی‌ها با پروژه افزایش استحصال گاز اتان

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: یکی از پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی، پروژه افزایش استحصال گاز اتان است که از سوی وزیر نفت به شرکت گاز ابلاغ شد و در نهایت منتج به تعیین چهارچوب پروژه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مجید چگنی در آیین امضای توافقنامه طرح افزایش استحصال اتان ۹ پالایشگاه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی که امروز(دوشنبه)برگزار شد، افزود: همکاران ما در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از دوسه ماه پیش فعالیت‌های مهندسی این پروژه را آغاز کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به فازهای راه‌اندازی‌شده پارس جنوبی، ظرفیت تولید اتان حدود ۷/۲ میلیون تُن است و جمع تقاضاهایی که وجود دارد با توجه به طرح توسعه برخی از شرکت‌های پتروشیمی، حدود ۵ میلیون تُن است.

وی افزود: ما در حال حاضر حدود ۴/۲ تُن اتان تحویل بخش پتروشیمی می‌دهیم ولی با طرح‌های توسعه‌ پتروشیمی در آینده این میزان به ۵ میلیون افزایش خواهد کرد.

معاون وزیر نفت گفت: تا سال ۱۴۰۶ مازاد اتان خواهیم داشت؛ اما از سال ۱۴۰۶ با کمبود خوراک اتان مواجه خواهیم بود که با این طرح، بخشی از این کمبود جبران می‌شود.

چگنی اظهار داشت: زنجیره ارزش گوگرد در عسلویه، توسعه زنجیره ارزش کربن، استحصال هلیوم (زنجیره ارزش گاز طبیعی)، تولید هیدروژن و بازآوری گاز فِلِر جزو برنامه‌های شرکت ملی گاز و در دستور کار است.

کد خبر 64760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =