نابسامانی بازار ارز با تمهیدات دولت رفع می‌شود/تراز تجاری کشور رو به رشد است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نرخ‌های ساختگی توسط عناصر خارج از کشور را دلیل نوسان های اخیر در بازار ارز عنوان کرد و گفت: نابسامانی بازار ارز با تمهیدات دولت رفع می‌شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سید نظام‌الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات نشست غیرعلنی که با حضور معاون اول ریس جمهور، وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی برگزار شد، به خبرنگاران گفت: در این نشست ابتدا محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی درباره چرایی اختلال ارزی توضیحاتی ارائه و تاکید کرد که بخشی از مشکلات این بخش حل شده و سایر موانع نیز حل خواهد شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: مجلس و دولت حساسیت لازم را درباره بازار ارز دارند و با توجه ابهام‌ها و فشارهایی که از این ناحیه به معیشت مردم وارد می‌شود، نمایندگان دغدغه‌های خود را بیان کردند.

وی درباره اظهار نظر نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز گفت: نمایندگان معتقد بودند که سیاست واحدی در دولت برای کنترل بازار ارز وجود ندارد و اجرا نشدن برخی مصوبات مانند تخصیص کالابرگ الکترونیک و عدم اشراف کامل بانک مرکزی به موضوع ارز سبب ایجاد این تحولات شده است.

موسوی با اشاره به سخنان رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: فرزین در توضیحات خود گزارشی ارائه کرد که نشان می داد در حوزه واردات و صادرات ارز و مسائل مالی مشکلی ندارد بلکه مسائلی خارج از کشور سبب ایجاد شرایط فعلی شده است.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، بر اساس آمار ارائه شده در این جلسه، میزان فروش نفت خام ایران از حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون بشکه در روز به بالای یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس تراز تجاری کشور را رو به رشد دانست و اظهار داشت: دولت معتقد است که دشمن به دنبال ایجاد تزلزل در بازار ارز است و این مشکلات بیشتر توسط عناصر خارج از کشور ایجاد می شود و به همین دلیل نرخ های ساختگی در بازار ارز وجود دارد.

کد خبر 61184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =