مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی و مواد شوینده صادر نشده است

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: مجوزی برای افزایش قیمت مواد شوینده و لوازم خانگی صادر نشده است و واحدهایی که خودسرانه اقدام به افزایش کرده‌اند، بعد از دریافت اخطار ملزم به بازگشت دوباره قیمت‌ها به نرخ سابق شده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، حسین فرهیدزاده در حاشیه قرارگاه ملی نظارت و بازرسی نوروز و ماه رمضان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها با یک اقدام هماهنگ ذیل کمیته اقدام مشترک و با همکاری تعزیرات، اتاق اصناف ایران و وزارت جهاد کشاورزی تلاش داریم تا با تنظیم بازار، از ظرفیت بازرسان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای تنظیم بازار دو ماه آینده بازرسان سازمان تعزیرات، اصناف و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت وارد عمل می‌شوند، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی مانند سامانه ۱۲۴ برای ثبت شکایات در خدمت مردم هستیم تا اگر گران‌فروشی اتفاق افتاده اطلاع‌رسانی شود و از سوی دیگر به دنبال ایجاد یک نرم‌افزاری برای ایجاد سامانه ۱۲۴ هستیم تا مردم شکایات خود را ثبت، پیگیری و استعلام قیمت کنند.

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، افزود: نظارت به تامین و توزیع بستگی دارد و همکاران در سازمان جهاد کشاورزی و صمت در تلاش برای تامین کالاهای اساسی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بر همین اساس در حوزه نظارت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

فرهیدزاده در خصوص افزایش قیمت کالاها گفت: تولیدکنندگانی که درخواست افزایش قیمت دارند مستندات را به سازمان حمایت ارسال کنند و بعد از بررسی دفاتر صمت و جهادکشاورزی، در صورت دریافت مجوز برای افزایش قیمت، می‌توانند نرخ‌های جدید را اعمال کنند؛ اما بدون اخذ مجوز، اجازه افزایش قیمت وجود ندارد.

کد خبر 61095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =