رییس کل بانک مرکزی: قوانین جدید اعتبار به چک را بازگرداند

رییس کل بانک مرکزی گفت: اجرای قوانین و رونمایی از سامانه چک الکترونیک اعتبار به چک را بازگرداند.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علی صالح‌آبادی روز شنبه در مراسم رونمایی از سامانه چک الکترونیک اظهار داشت: قانون چک قسمت‌های مختلفی داشت و یکی از آن بخش‌ها چک الکترونیک بود که با همکاری مجلس شورای اسلامی و بانک مرکز امروز به رونمایی و بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: چک ابزار مهم پرداخت در نظام بانکی است و صاحبان صنایع، تجار، اشخاص حقیقی و حقوقی از این ابزار استفاده می‌کنند. افزایش اعتبار چک و اعتماد به آن باعث تسهیل و بهبود فضای کسب و کار می‌شود؛ بنابراین مهم‌ترین هدف در قانون جدید چک بازگشت اعتبار به چک است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: امروزه افراد اطمینان بیشتری از وصول چک دارند، در حالی که در گذشته دارنده چک به دنبال صادرکننده بود تا چک وصول شود.

صالح‌آبادی اظهار امیدواری کرد با همکاری بانک‌ها چک الکترونیک در همه بانک‌ها اجرایی شود و ضریب نفوذ آن گسترش یابد.

بسته جدید کنترل بازار ارز به‌زودی اعلام می‌شود

علی صالح آبادی همچنین در حاشیه مراسم رونمایی از چک الکترونیک در جمع خبرنگاران درباره برنامه بانک مرکزی برای مهار نوسان ارزی اخیر، اظهار داشت: در روزهای آینده ابزارجدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارائه خواهد شد.

وی در رابطه با جزئیات ابزار جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز گفت: جزئیات این ابزار را روزهای آینده اعلام می کنم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره فرایند آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی گفت: فرایند آزادسازی در حال طی شدن است و به محض آنکه به نتیجه رسیدم آنرا اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 57910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =