۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در لرستان مصوب شد

وزیر جهادکشاورزی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد طرح‌های آبیاری‌ نوین و ایستگاه‌های پمپاژ آب مصوب شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم نیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد در نشست شورای اداری لرستان که با حضور آیت‌الله رئیسی برگزار شد، اظهار داشت: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آبخیزداری لرستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی لرستان وجود دارد، افزود: سالانه سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در لرستان تولید می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه رتبه نخست تولید شیلات غیرساحلی و رتبه نخست تولید حبوبات در کشور را لرستان دارد، بیان داشت: هفت درصد عشایر کشور که حدود ۸۵ هزار نفر هستند در لرستان زندگی می‌کنند و با توجه به مشکلات آبرسانی و راه عشایر ۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش‌ها اختصاص یافته است.

ساداتی نژاد با تاکید بر اینکه لرستان بهشت گیاهان دارویی ایران است و می‌تواند اشتغال فراوانی ایجاد کند، افزود: ۳۵ میلیارد تومان اعتبار هم برای زیرساخت‌های این حوزه مصوب شده و با سرمایه‌گذار بخش خصوصی قراردادی در این حوزه منعقد خواهد شد.

وی بیان داشت: برای ایجاد باغ‌ها در زمین‌های شیب‌دار ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وزیر جهادکشاورزی گفت: در حوزه پرورش ماهی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های لازم اختصاص یافته است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور صبح روز (جمعه) به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد استان لرستان شد و در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد مورد استقبال مسوولان لرستان قرار گرفت.

وزرای جهادکشاورزی، نیرو، صنعت ، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و برخی معاونان وزرا و روسای سازمان های مختلف کشوری آیت‌الله رئیسی را در یازدهمین سفر استانی همراهی کردند.

کد خبر 48690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =