عضو شورای عالی امنیت ملی: اقتصاد کشور باید به بخش خصوصی واگذار شود

مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک شورای امنیت ملی کشور با اشاره به اینکه اقتصاد دولتی معیوب، ناکارآمد، فسادخیز و رقابت‌ناپذیر است، گفت: امروز چاره‌ای جز واگذاری اقتصاد کشور به بخش خصوصی نداریم و این مهم باید در سریعترین زمان ممکن محقق شود.

به گزارش اگزیم نیوز، دکتر «پورجعفری» روز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه در سرسرای اتاق بازرگانی افزود: تکیه بر اقتصاد دولتی منجر به توزیع رانت بین اشخاص و گروه‌های مختلف می‌شود و در عین حال اقتصاد را هم ناکارآمد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در هر جایی حامی بخش خصوصی و پای کار آمدن فعالان این عرصه هستیم، اظهار داشت: بنا داریم صنعت خودروسازی که در ابتدا با بخش خصوصی شروع شده بود را دوباره به بخش خصوصی بازگردانیم و برنامه‌های خوبی برای تولید محصولات کشاورزی و لوازم خانگی هم داریم تا به بخش خصوصی واگذار شود.

پورجعفری ادامه داد: در عین حال بسیار حساس هستم تا بخش خصوصی به نام حمایت از دولت رانت دریافت نکند و همه توان و ظرفیت‌های اقتصادی کشور به صورت عادلانه بین همه فعالان اقتصادی توزیع شود.

مدیرکل مرکز بررسی‌های استراتژیک شورای امنیت ملی کشور در پایان ابراز امیدواری کرد تا موانع تولید و صادرات در استان کرمانشاه برداشته شود تا همانند سایر استانها در سپهر اقتصادی کشور بدرخشد.

در بخشی از این مراسم فعالان اقتصادی استان کرمانشاه مشکلات، معضلات و موانع پیش‌روی فعالیت خود را مطرح کردند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد. پنج مرز رسمی پرویزخان، خسروی، شیخ صله، شوشمی و سومار در استان اکنون فعال است.

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

کد خبر 46452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =