چابکی تولید ملی با کاهش سود بانکی

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی باید مانع تنبلی در تولید و سرمایه گذاری می شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی باید مانع تنبلی در تولید و سرمایه گذاری می شود.

مجید منصوری با اشاره به ظرفیت‌های خالی اقتصادی در صنایع به پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم‌نیوز گفت: ظرفیت‌های متفاوتی بنا به تناسب بازارهای داخلی و خارجی وجود دارد، ابتدا بازارهای مورد نظر در کشور مقصد بررسی شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های خالی استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه کشورمان دارای معادن غنی است می‌توان تعاملاتی با کشورهای پیشرفته این صنعت مانند کانادا، استرالیا و... برای تقویت و استخراج صنایع پایین دستی ایجاد کرد. دوره خام فروشی به سر رسیده با ایجاد زنجیره‌ی صنایع پایین دستی باید دوره جدیدی ایجاد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه هنوز هم آلیاژهای استخراج نشده زیادی در معادن وجود دارد، بیان کرد: نداشتن تکنولوژی لازم در بهره‌برداری آلیاژهای معدنی موجب شده تا معادن ما در برخی موارد بدون استفاده قرار بگیرد، در صورتی که عقد قراردادهای معدنی با کشورهای پیشرفته یا حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این بخش جان دوباره‌ای به آنها می‌دهد.

وی ادامه داد: مواد معدنی در صادرات رقم قابل قبولی در کارنامه خود ثبت کرده‌اند اما این میزان باید با توسعه معادن بیش از رقم فعلی باشد، کشور ما ظرفیت بهره‌وری خوبی نسبت به کشورهای رقیب دارد اما نبود تکنولوژی مانع این کار شده است.

منصوری با اشاره به اینکه حمایت از صنایع پایین دستی امری ضروری است، گفت: در صنایع مختلف مانند سیمان، فولاد به اندازه کافی اشباع شده‌ایم، اما باز هم نتوانستیم در این بخش‌ها با تشکیل زنجیره‌های مواد اولیه مانع از خام فروشی شویم. فرآوری قوی متقاضیان را ناخوادآگاه جذب می‌کند، باید تولیدات به سمتی هدایت شود که در بازارهای جهانی به دنبال مشتری نباشیم بلکه آنها خودشان بازار ایران را بازار هدف قرار دهند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صنایع پتروشیمی، مواد غذایی، نانو، گردشگری و ... ظرفیت های بالای بهره وری دارند که با برنلامه ریزی صحیح می توان صادرات قابل قبولی برای انها ایجاد کرد.

وی افزود: دولت در بسته های سرمایه گذاری، عقد تفاهم نامه های بین المللی، امنیت فضای اقتصادی-سیاسی  برای تجار باید اقتصاد کشور را تضمین کند، از سوی دیگر بانک مرکزی با کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی باید مانع تنبلی در تولید و سرمایه گذاری شود، بانک مرکزی باید شهامت حذف بهره های کلان را داشته باشد.

کد خبر 4550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =