یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند

مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی از تایید حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: بانک‌ها با ۴۴۵ هزار نفر قرارداد امضا کرده‌اند.

به گزارش اگزیم نیوز، سیداحمد خادمیان روز یکشنبه اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند.

وی با یادآوری این‌که تاکنون یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند، افزود: بانک‌ها تاکنون با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر (۳۰ درصد) قرارداد امضا کرده‌اند. با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

اوایل اسفندماه سال گذشته دفتر پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی از ثبت‌نام یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۱۶۰ متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داده بود.

تا آن زمان از این تعداد یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۱۵ متقاضی حائز شرایط اولیه شناخته شده‌ بودند. از این تعداد نیز ۸۹۵ هزار و ۶۶۸ متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که بانک‌های عامل با ۳۸۱ هزار و ۷۶۳ متقاضی (۲۹.۴ درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

کد خبر 73423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =