۲۰ اولویت دولت سیزدهم درباره توسعه تجارت، صادرات و واردات

رییس اتاق مشترک ایران و امارات با برشمردن اولویت‌های ۲۰ گانه برای توسعه تجارت در دولت سیزدهم، توسعه زیرساخت‌ها از جمله توسعه بنادر و حمل و نقل را از مهم‌ترین این اولویت‌ها عنوان کرد.

فرشید فرزانگان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز درباره اینکه اولویت‌های دولت حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در امر توسعه تجارت چه مواردی هستند، اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت، توسعه زیرساخت‌ها از جمله توسعه بنادر، توسعه حمل و نقل، افزایش کانتینر به ویژه افزایش کانتینرهای یخچال‌دار است.

وی با بیان اینکه اولویت دیگر دولت سیزدهم در امر تجارت، بهبود خطوط انتقال، لجستیک و ترابری است، تصریح کرد: ضرورت دارد قوانین مربوط به صادرات و واردات برای تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان تسهیل شود.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات بر سرعت بخشی به امور صادراتی و وارداتی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های دولت سیزدهم تاکید کرد و افزود: تسریع و تسهیل در روال عادی و اجرایی تجارت، افزایش خطوط کشتیرانی، تعدد بنادر تخلیه و بارگیری کشتیرانی و کاهش هزینه حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی دیگر اولویت‌ها درباره تجارت خارجی کشور هستند.

این فعال اقتصادی اقتصادی اظهار داشت: افزایش کیفیت بسته بندی محصولات از دیگر اولویت‌های دولت بعد در خصوص توسعه تجارت و توسعه صادرات است.

فرزانگان بر ضرورت افزایش روابط سیاسی و بهبود روابط با نظام بین الملل تاکید کرد و گفت: بهبود روابط سیاسی و پیوستن به نظام مالی، پولی و بانکی بین المللی؛ تسهیل مروادات بانکی و مشارکت در نظام بین الملل؛ بالا بردن رتبه اعتباری کشور و پیوستن به اف.ای.تی.اف و حل مسائل مرتبط با برجام مسائل مهمی هستند که دولت بعد برای توسعه تجارت باید آنها را مدنظر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم برای افزایش صادرات و واردات، سرمایه گذاری مشترک، خلق زنجیره ارزش مشترک و حمایت از تجار و بازرگانان در نظام بین الملل است.

کد خبر 45062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =